Türkiye'de endüstriyel tabela reklamcılığı uygulamalarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklam tabelaları, özellikle perakende satış yapan veya hizmet sunan küçükve orta ölçekli ticari işletmelerin yaygın kullandıkları görsel iletişim araçlarıdır.Tabelaların pazarlama iletişimindeki rolü potansiyel müşteriyle iletişimkurmaktır. Bu iletişimin doğru kurulması, tabela tasarımı, üretimi veuygulamalarına nesnel bir temel sağlar. Düzgün tasarlanmayan ve kötümalzemelerle üretilen reklam tabelaları beklenen faydayı karşılamaktan uzaktır.Ayrıca uygulandıkları çevrenin özellikleri ve binanın mimari detaylarıyla ilişkilideğildirler. Uygulandığı yerlerde görsel karmaşaya ve çok çirkin görüntülere yolaçmaktadır. İnsana ve çevreye karşı sorumluluk duymayan tabelacılar, reklamverenler ve yerel yönetimler etkileri oranında bu sorunun ortağıdır. Bugünün endüstriyel üretim teknolojileri ve tasarım imkanlarıyla işlevselreklam tabelaları üretilebilmektedir. Aynı zamanda çevre ve mimariyleuyumunu da mümkün kılabilmek gibi bir potansiyele sahiptir. Fakat sahipolunan potansiyel kullanılmamakta ve daha mütevazı bir sonuca razıolunmaktadır. Bu araştırma; Türkiye'de reklam tabelası endüstrisinde faaliyet gösterenişletmelerde üretilen tabelaların tasarım ve uygulama sorunlarına odaklanmıştır.Çevre ve mimariyle uyumu, grafik tasarımı, malzeme ve uygulama sorunlarıanaliz edilerek çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Tabela, Endüstriyel Reklam Tabelası, Tasarım,Uygulama, Grafik Tasarım Advertising signs are visual communication tools widely used, especiallyby small and medium-sized commercial businesses that sell or offer services.The role of signs in marketing communication is to communicate with potentialcustomers. The correct establishment of this communication provides anobjective basis for sign design, production and applications. Advertising signsthat are not designed properly and produced with bad materials are far frommeeting the expected benefit. In addition, it has nothing to do with the featuresof the environment in which they are applied and the architectural details of thebuilding. It causes visual confusion and very ugly images where it is applied.Sign manufacturers, advertisers and local governments, who are not responsiblefor people and the environment, are partners in this problem in proportion totheir impact. Functional advertising signs can be produced with today's industrialproduction technologies and design possibilities. It also has the potential to adaptto the environment and architecture. However, the potential is not used and amore modest result is accepted. This research; Turkey has focused on the design and implementationproblems of advertising signs. Solutions were tried to be presented by analyzingthe compatibility with the environment and architecture, graphic design, materialand application problems.Keywords: Advertisement, Signboard, Industrial Advertisement Sign, Design,Application, Graphic Design
Collections