Grafik tasarımda dijital tasarımın etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgisayar icat edilip grafik tasarım bilgisayar ortamına geçtiktensonra özgünlüğün olmadığı tasarımlar ve yapılan tasarımlar sadece anlık düşünülüpyapılan çalışmalardır. Aslında grafik tasarım bilgisayar ortamına geçmesiylesınırlamaların olmamasıyla daha üstün bir biçimde yapılıyor olması grafik tasarımıngelişmesi için güzel bir gelişme. Çünkü deneysel yaptığımız tasarımları dijitalortamda sınırlama olmadan daha üstün hale getirerek yapabiliyoruz. Sanatın vetasarımların daha iyi bir şekilde yansıtılmasında dijital ortam büyük bir avantajdır.Dijital tasarım yaklaşımı bu bağlamda grafik tasarım için etkili bir araç olarakgörülse de aslında baktığımız zaman büyük bir sorunumuz vardır. Günümüzde kullanım amacı çıkar meselesine döndüğü için yapılmak içinyapılan anlamsız, mesajı anlık ileten kalıcı olmayan, özgün olmayan tasarımlarmeydana geliyor. Konu başlığına bağlı kalarak dikkat çekmek istediğim nokta dijitalortamda yapılan çalışmaların görsel bütünlük oluşturmamanın yapılan tasarımlarınbirbirine benzeyen özgün olmayan, sanat ve tasarım içerikli olmayan, mesajıniletilmemesinin sebeplerini nitel araştırma yöntemi ile araştırılarak sorunun sebebiortaya çıkarılmıştır. Today, after the computer is invented and the graphic design is transferred to thecomputer environment, the designs and designs made without originality are onlyworks that are thought and made instantly. In fact, it is a good development for thedevelopment of graphic design because the graphic design is made in a computerizedway, with no limitations. Because we can make our experimental designs by makingthem superior in digital environment without limitation. Digital media is a greatadvantage in better reflection of art and designs. Although the digital designapproach is seen as an effective tool for graphic design in this context, we actuallyhave a big problem when we look at it. Today, because the purpose of use turns into a question of interest, meaningless,non-permanent, non-original designs that convey the message instantly occur. Thepoint that I want to draw attention to by sticking to the subject title is to investigatethe reasons of the non-original, art and design content, not conveying investigate thereasons for the message not being transmitted by qualitative research method.
Collections