Genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımının depresyon ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya insanların kendilerini istedikleri gibi sunabildikleri ve diğer insanlarla kolayca iletişim kurabildikleri bir ortamdır. Pek çok insan sosyal medyayı sıklıkla kullanmaktadır. Sosyal medya kullanımının giderek artmasıyla birlikte kişilerin ruh sağlıkları üzerinde etkisine yönelik araştırmalar da artmaktadır. Bu araştırmanın amacı genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımının (kullanılan platformlar, kullanım sıklığı) depresyon ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 305 katılımcı (160 kadın ve 145 erkek) oluşturmaktadır. Katılımcılara araştırmayla ilgili bilgi veren Bilgilendirilmiş Onam Formu, demografik ve sosyal medya kullanımıyla ilgili bilgileri içeren Kişisel Bilgi Formu, İki Boyutlu Benlik Saygısı: Kendini Sevme/Özyeterlik Ölçeği ve Beck Depresyon Ölçeği sunulmuştur. Araştırma verileri SPSS 16 paket programı ile analiz edilmiştir. Depresyon ve benlik saygısı değişkenler ile karşılaştırılırken ANOVA testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda depresyon, benlik saygısı, kendini sevme alt boyutu ve özyeterlik alt boyutunun katılımcıların cinsiyetine, gelir düzeyine ve sosyal medyayı günlük kullanım sıklığına göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. 3-6 saat sosyal medya kullanan katılımcıların depresyon düzeyi daha yüksektir. Ölçeklerde en çok kullanılan sosyal medya platformuna göre anlamlı farklılık bulunamamıştır. Social media is context which people can present themselves as they wish, communicate with others easily. Many people use social media. Researches about the effect of social media on mental health increase with the growing usage of social media. The aim of this study is to examine the relationship between depression and self-esteem with social media usage in young adults. The sample of the study consists 305 participants (160 female, 145 male). The data of the study was collected using Personal Information Form to obtain information about social media usage, Two Dimensional Self-Esteem: Self- Liking/Self-Competence Scale and Beck Depression Scale. The data of the study was analyzed by SPSS 16. To compare depression and self-esteem with variables, ANOVA (Analysis of Variance) was used. According to the results; there is statistically significant difference between the scales scores and gender, level of income, daily frequency of social media usage. Participants who use social media about 3-6 hours have higher depression. There is no statistically significant difference in the most used social media platform.
Collections