Türkiye'de sivil havacılık sektöründe istihdam edilen uçuş ekibinin çalışma koşullarına ve haklarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havacılık sektörü yüksek rekabet ortamının mevcut olduğu bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Sektörde başarıyı yakalamak için entelektüel sermaye olarak da nitelendirebileceğimiz insan faktörüne önem verilmesi gerekmektedir. İnsan faktörü, yani işletmeler için işgörenler, havacılık sektöründe uçuş operasyonu sürecinin her basamağında etkin rol oynamaktadır. Bu çalışmada, havacılık sektörüne emek veren kabin / kokpit personelinin çalışma koşulları, bağlı bulundukları sendikalar ve sözleşmelerden bahsedilmiş olup, sivil havacılık sektöründe istihdam edilen bu kişilerin haklarına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada derinlemesine mülakat tekniği uygulanmış olup, havacılık sektöründe aktif olarak görev alan 20 kişi ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen bu veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi kullanılarak yorumlanmıştır `İşgören` olarak nitelendirilen havacılık personelinin bağlı olduğu sözleşmeler, sendikalar ve işgörenlerin yan haklarına dair bilgiler ortaya konmuştur. Ayrıca sendika üyesi olan ve sendika üyesi olmayan çalışanların hakları ile ilgili bir karşılaştırma yapılmıştır. Bu çalışma, havacılık sektöründe görev yapan 20 işgörenin verdiği yanıtlarla sınırlıdır. The aviation sector emerges as a highly competitive sector. In order to achieve success in the sector, it is necessary to pay attention to the human factor, which can also be described as intellectual capital. Employees , given in exchange for labor that the fees will also be covered by a contract is concerned. In addition , there are various unions that protect the employee's rights and ensure that they receive them in full. In this work, the aviator Health sector labor that cabin crew and cockpit crew working conditions of staff, depending found that the union s and has been mentioned contracts, which are employed in the civil aviation sector, a survey was conducted for the rights of these individualsIn-depth interview technique was used in the study, and interviews were made with 20 people actively involved in the aviation industry. The obtained data were interpreted using descriptive analysis and content analysis method , and information on the contracts to which the aviation personnel defined as `employees ` are affiliated , unions and the fringe benefits of the employees were revealed. In addition, a comparison was made regarding the rights of employees who are union members and those who are not union members. This study is limited to the responses of 20 employees working in the aviation industry
Collections