Geleneksel logo tasarımlarından deneysel logo tasarımlarına geçiş sürecinde yaratıcı uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Deneysel logotayp tasarımını uygulamalı örnekler ile ele aldığım tezimde, önce logo, logotayp ve amblem kavramlarının yer aldığı bir bölüm, sonra tarih boyunca sembollerin nasıl biçimlendiklerine ve neyi ifade ettiklerine, zaman içinde logo gereksiniminin doğmasıyla sembol ve logonun yollarının nasıl kesiştiğine ilişkin bir tarihçe yer alıyor. Daha sonra, `Doğru Logo Tasarımının Kriterleri` başlığı altında bir logonun anlam ve algısına dair nitelikleri, tipografi, renk gibi biçimsel özellikleri kavramsal ve teknik gerekçelerle ele alınmış, bu doğrultuda logonun bileşenleri ve kullanım şekilleri görsel kimlik bağlamında analiz edilmiştir. Daha sonraki bölümde kurum/ürün logolarının yenilenme ihtiyaçlarının nereden doğduğuna ve yenileme stratejilerine değinilerek Türkiye'den ve dünyadan farklı yenileme örneklerine yer verilmiştir. Takip eden bölümde ise yaratıcı yöntemlerle deneysel logo tasarlamaya örnek teşkil etmesi açısından uluslararası bazı markaların logoları kısa yorumlarla değerlendirilerek bakış açılarındaki farklılıklar ele alınmıştır. En son bölümde, Türkiye'den bazı tanınmış markaların logotaypları, deneysel logo tasarlama teknikleri ile yeniden biçimlendirilmiş, neyin neden yapıldığı yorumlarla açıklanmıştır. This thesis introduction has been prepared to discuss the experimental logotype design with practical examples. Firstly, a section where the concepts of a logo, logotype, and emblem take place, then a history of ''how symbols were formed and what they mean throughout history'', and how symbols and logos intersected with the emergence of the need for logo's overtime. Secondly, under the title of ''Criteria of Correct Logo Design''; the formal features of a logo such as its meaning and perception, typography, and color were discussed with conceptual and technical reasons, and accordingly, the components and usage patterns of the logo were analyzed in the context of visual identity. The next chapter in the institution/product renewal that was born from the need to refresh the logo and reference to Turkey and distinct renewal strategies are given examples from the world. In the following section, to set an example for designing experimental logos with creative methods, the logos of some international brands are evaluated with short comments, and differences in their perspectives are discussed. Lastly, the logotype of some well-known brands from Turkey has been reformatted the experimental logo designing techniques and are explained to what is done with the review.
Collections