Görsel medya distopya anlatılarında hegemonyanın inşası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel medyada yer alan bilimkurgu içeriklerinde distopya teması var olmayan bir zaman dilimi içerisinde gerçekleşen karamsar ve kasvetli durumları anlatmaktadır. Distopya temali film ve dizi içeriklerinde genellikle bir kurtarıcı, kahraman rolü atfedilen karakterler bulunurken, diğer bir yandan ise içinde bulunulan sisteme karşı gelen karakterler bulunmaktadır. Söz konusu tez çalışması; film ve dizilerde yer alan distopya temasındakarakterlerin iktidar ilişkilerini incelemekte ve hegemonya kavramının inşasına yol açan nedenleri, hegemonik bir sistemin distopik durum anlatısında nasıl işlendiğini ve karakterlerin bu durumlarda dahi aralarında böyle bir sistem oluşturmalarında, toplumsal normların ne gibi bir etkisi olduğunu da baz alarak incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile; hem toplumsal normların hegemonya sisteminin işlenişine ne gibi bir imkan tanıdığı hem de karakterlerin yaş,cinsiyet, güç, ırk farklılıklarına göre kendi aralarında ne şekilde ayrıldığını incelemek hedeflenmiştir. Çalışmada görsel medya bilimkurgu türünün tarihsel gelişimi ve ideolojikavramı üzerinde durularak 'The Society' adlı genç-ergen dizisi hegemonya kavramı ile bağlantılı olarak incelenmesine yer verilmiştir. Bu incelemelerde, hegemonyanın distopya temalı görsel medya ürünlerinde inşa edilişine dair bulgulara rastlanmıştır.Anahtar Kelimeler: distopya, hegemonya, bilimkurgu, The Society, görsel medya In sci-fi content in Visual Media, the dystopian theme describes pessimistic and gloomy situations that take place in a time period that does not exist. Dystopian film and series content usually includes characters attributed to the role of a savior and hero, while on the other hand, there are characters who oppose the current system. In societies where there is no customary state order, systems do not work, and there are no deterrent elements, hegemony over the people is provided by individuals who are attributed as heroes. In this thesis, the theme of dystopia is processed and in this depiction of the non-existent future, how the youngadolescent age group builds their own hegemony systems, especially in the event of the disappearance of state systems, is examined. The study focuses on the historical development of the visual media science fiction genre and the concept of ideology, and the young-adolescent series 'The Society' is examined in connection with the concept of hegemony. In these studies, findings about the construction of hegemony in dystopianthemed visual media products were found.
Collections