3-6 yaş grubu çocuklarda uyku alışkanlıkları, duygu düzenlem becerileri ile annelerin depresyon ve anksiyete düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
3-6 yaş aralığında olan çocukların uyku alışkanlıkları, duygu düzenleme becerileri ile annelerin depresyon ve kaygı düzeylerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir.Kesitsel bir araştırma niteliğinde olup ,örneklem internet üzerinden duyurulan, çevrim içi ankete onam veren 253 annenin katılımı ile oluşturulmuştur. Veri toplama araçları olarak Sosyodemografik Bilgi Form, Çocuk Uyku Alışkanlıkları Anketi, Duygu Düzeneleme Ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği ve Beck Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Verilerinin analizinde, bağımsız örneklem- t testi, tek yönlü varyans analizi , Pearson korelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre depresif ve kaygılı ebeveynlerin çocuklarında duygu düzenleme ve uyku niteliklerine yönelik olumsuz etkiler görülmektedir. Annelerin anksiyete puanı ile çocukların duygu düzenlemede değişkenlik /olumsuzluk, sabahları zor uyanma, uykunun bölünmesi, uyku anksiyetesi, parasomnia, uykuya geçiş, alt ıslatma davranışlarının puanları arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Anne depresyon puanının çocuğun değişken/olumsuz duygu düzenleme beceri puanını anlamlı şekilde yordadığı saptanmıştır. Ayrıca bağımlı değişkenlerin birbiri ile olan ilişkileri incelendiğinde, çocukların duygu düzenleme/kontrol beceri puanının uyku alışkanlıkları puanını anlamlı şekilde yordadığı görülmüştür. Tüm bu bilgilere göre anne ruhsallığının çocuk duygu düzenleme becerilerini ve bunun da çocukların uyku alışkanlıkları üzerindeki bu etkisine baktığımızda annelerin kendi duygu durumları için psikolojik/ psikiyatrik destek almalarının önemli olduğu düşünülmüştür. The aim of this study was to examine the sleep habits and emotion regulation skills of children aged 3-6, and the depression and anxiety levels of mothers. It designed as a cross-sectional study and the sample was formed with the participation of 253 mothers who gave their consent to the online questionnaire. Sociodemographic Information Form, Child Sleep Habits Questionnaire, Emotion Regulation Scale, Beck Depression Inventory and Beck Anxiety Inventory were used as data collection tools. In the analysis of the data, Independent Sample T-Test, One-way ANOVA, Pearson correlation analysis and linear regression analysis were used. According to the results in the study, negative effects on emotion regulation and sleep qualities are observed in children of depressed and anxious parents. It was observed that there was a positive correlation between the anxiety score of the mothers and the lability/negativity in emotion regulation of the children, difficulty waking up in the morning, sleep fragmentation, sleep anxiety, parasomnia, sleep transition, and bedwetting. It was determined that the maternal depression score significantly predicted the negative emotion regulation skill score of the child. In addition, when the interrelationships of the dependent variables were examined, it was seen that the emotional regulation/control skill score of the children significantly predicted the sleep habits score. As a result, when we look at the effect of maternal mental health on child emotion regulation skills and this in children's sleep habits, it is thought that it is important for mothers to receive psychological/psychiatric support for their own emotional states.
Collections