Ambalaj tasarımında tipografik hiyerarşi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, ambalaj kavramının tanımına, tarihsel sürecine ve busüreç zarfında meydana gelen değişimler ile ve ambalajın tüketici kesim üzerindeetkisine değinilmiştir. Bu çalışma; ürün, ambalaj tasarımı, grafik tasarım vetipografik grafik yapabilme üzerinde incelenen bir çalışmadır. Ambalaj ürününügeliştirmek ile birlikte onu pazara açık hale getirme durumu vardır. Aynı zamandatüketicinin ilgisini çekmekte çok büyük bir önem taşımaktadır. Çalışmada, ambalajınüzerinde tipografik hiyerarşi ile müşterinin tercihine ve satın alma kararlarına olanetkilerini ortaya çıkartmaktadır. Ürünü belirginleştiren tipografi etkili bir sunuş ileyapılırsa, ambalajları daha gösterişli hale getirir ve ürünün pazarlanmasının dahakolay olmasını sağlar. Ambalaj tasarımında resimleme olması, duygulara seslenen veetki eden unsurlardan biri olmuştur. Bu sebeple ambalajın potansiyeli, birillüstrasyonla satışa çıkarılması ve kreatif olmasıyla pazarlamayı daha etkin halegetirmiştir. Tipografi, yazılı bir bilginin resimle şeklini alması durumudur. Harf,kelime ve yazı ile bir sayfada yapılan görsel ve fonksiyonel regülasyonlarıkapsamaktadır. Bu çalışma ile ambalaj tasarım süreçlerinde tipografik tasarımınilkeleri, tipografik tasarımın öğeleri ve tipografik hiyerarşiyi açıklayarak örneklerleortaya konulması amaçlanmıştır.Anahtar kelimeler: Ambalaj Tasarımı, Tipografi, Tipografik Hiyerarşi, Resimleme, Yaratıcılık In this thesis, the definition of the concept of packaging, its historical processand the changes that occurred during this process, and the effects of packaging on theconsumer segment were examined. This work; It is a study on product, packagingand typographical graphics. Along with developing the packaging product, there is acase of making it available to the market. At the same time, it is very important toattract the attention of the creditor. The study reveals the effects of illustrating on thepackaging on the customer's preference and purchasing decisions. If the illustrationthat makes the product clear is done with an effective show, it makes the packagingmore ostentatious and makes it easier to market the product. The use of illustrationsin packaging design has been one of the elements that appeal to and affect theemotions. For this reason, the potential of the packaging has made marketing moreeffective by being put on sale with an illustration and being creative. Typography isthe situation in which a written information takes the form of a picture. It covers thevisual and functional regulations made on a page with letters, words and text. Theaim of this study is to explain the principles of typographic design, elements oftypographic design and typographic hierarchy in packaging design processes andtried to be revealed with examples.Keywords: Packaging Design, Typography, Typographic Hierarchy, Illustration, Creativity.
Collections