E-ticarette kayıt dışılığın nedenleri ve çözüm önerileri üzerine nitel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ticaret, hem ülkeler hem de firmalar için önem arz eden bir konudur.Teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber ticari faaliyetler de değişime uğramaktır.Günümüzde de işini dijital ortama aktarabilen firmaların, diğerlerine göre dahaavantajlı konumda olduğu inkâr edilemez bir gerçektir. Pandemi süreciyle birliktedaha fazla vakit geçirebildiğimiz e-ticaret sektörünün sağladığı avantajların yanındasektör olarak ülkemizde yeni oluşunun getirdiği sorunlar yer almaktadır ve busorunlardan biri de kayıt dışılıktır.Bu araştırmanın temel amacı e-ticaret sektöründeki kayıt dışılığınsebeplerinin, sonuçlarının neler olduğu ve sektördeki kayıt dışılığın ortadankaldırılması için neler yapılması gerektiğini incelemektir. Bu çalışmada nitelaraştırma yöntemlerinden biri olan derinlemesine görüşme tekniği kullanılaraksektörde uzman kişilere konu ile ilgili görüşleri sorulmuştur. Yapılan görüşmelerneticesinde e-ticaretteki en önemli sorunların ödeme alt yapısındaki eksiklikler,yüksek komisyon oranları ve denetim eksikliği olduğu bulgusu elde edilmiştir. Kayıtdışılığın en büyük etkisinin vergiler üzerine olduğu ve devletin bu konuda ciddizarara uğratıldığı, aynı zamanda sektöre olan güveni zedelediği ve haksız rekabetortamı oluşturduğu anlaşılmıştır. Devletin denetimleri sıklaştırmasıyla birlikteverimli bir vergi politikası belirlemesi gerektiği düşünülmektedir. Servissağlayıcıların e-ticaret ve kayıt dışılık konuları ile ilgili eğitimler verip insanlarıbilinçlendirmeleri gerektiği, tüketicilerin de kayıt dışılığa sebep olan bir duruma şahitolduklarında ilgili makamlara bildirmeleri ve sosyal medyayı kullanarak bu durumasebep olanları ifşa etmeleri gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Trade is an important subject for both countries and companies. With therapid development of technology, commercial activities have also been changing. Itis an undeniable fact that companies that can transfer their business to the digitalenvironment today are in a more advantageous position than others. Despite theadvantages it provides, one of the problems of being new in our country, the ecommerce sector, where we could have spent more time during the pandemic, is its informal character.The main purpose of this research is to examine the causes and consequencesof informality in the e-commerce sector and what should be done to eliminate it. Inthis study, qualitative research method was used and opinions of experts in thesectors were obtained by in-depth interviews. As a result of the interviews, it wasseen that the most important problems in e-commerce are the deficiencies in thepayment infrastructure, high commission rates and lack of supervision. It has beenunderstood that the biggest impact of informality is on taxation and the state hassuffered serious losses in this regard, at the same time damaging the trust in thesector and creating an unfair competition environment. It is concluded that the stateshould determine a good tax policy with the tightening of inspections, serviceproviders should provide training on e-commerce and informality and raiseawareness, and consumers should inform the relevant authorities when they witness asituation that causes informality and disclose those who caused this situation byusing social media platforms.
Collections