Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevrimiçi öz ve akran geribildirimlerinin biçimlendirici olma eğilimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adayları tarafından ''Bilimsel Araştırma Yöntemleri'' ve ''Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları'' dersleri kapsamında çevrimiçi sistemde yazılan geribildirimlerin ne düzeyde biçimlendirici olduğunu araştırmaktır. Araştırmaya Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim gören 17 öğretmen adayı (13 kadın ve 4 erkek) katılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı ''karma yöntem'' benimsenmiştir. Araştırmanın nitel kısmı olan yazılı geribildirimlerin ''Biçimlendirici Geribildirim Değerlendirme Rubriği (BGDR)'' ile analizinden nicel veriler elde edildiği için çalışmanın tasarımı ''dönüşümlü karma tasarım (conversion mixed designs)'' olarak belirlenmiştir. Ayrıca araştırmanın nitel kısmı iç içe geçmiş tekli durum çalışması olup nicel kısmı boylamsal özelliğe sahip, deneysel olmayan kesitsel bir biçimde yürütülmüştür. Nicel verilerin analizinde ise Friedman Sıralamalı İki Yönlü Varyans Analizi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Çalışma bir eğitim öğretim yılı boyunca devam etmiştir ve öğretmen adayları her aşamada sürece aktif katılmıştır. Web-ODS' ye yüklenen görevler öğretmen adayları tarafından geribildirim ve puanlama olmak üzere değerlendirilmiştir. Öğretmen adayları geribildirimlere göre görevlerini revize etmişlerdir. Araştırma bulguları öz ve akran geribildirimlerin ilk değerlendirme görevinden son değerlendirme görevine doğru biçimlendirici olma adına gelişim gösterdiğini ortaya koymuştur. The aim of this study is to research the level of formative feedback written in the online system within the scope of `Scientific Research Methods` and `Science Teaching Laboratory Applications` courses by science teacher candidates. Seventeen teacher candidates (13 women and 4 men) who studied in the 3rd grade of of Science Education in Uşak University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education participated in the study. In the research, `mixed method` was adopted/accepted in which quantitative and qualitative methods were used together. The design of the study was determined as ` conversion mixed designs` from the analysis of written feedbacks, which are the qualitative part of the research, with the `Formative Feedback Evaluation Rubric'' Also, the qualitative part of the research is a embedded single-case study, and the quantitative part was carried out in a non-experimental cross-sectional manner with longitude. In the analysis of quantitative data, Friedman Ranked Two-Way Variance Analysis, Wilcoxon Marked Sequences Test and Mann Whitney U Test were used. This study continued throughout the academic year and teacher candidates participated actively in the process at every stage. Tasks uploaded to Web-ODS were evaluated by teacher candidates as feedback and scoring. Teacher candidates revised their duties according to feedback. Research findings demonstrated that self-and peer feedback evolved from the initial evaluation task to the final evaluation task in order to be the correct formative.
Collections