Probleme dayalı fen öğrenme etkinliklerinin üstün ve özel yetenekli öğrenciler üzerindeki etkilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, probleme dayalı fen öğrenme sürecinin üstün ve özel yetenekli öğrencilerin kavramsal öğrenmeleri üzerindeki etkisini ve öğrencilerin süreçteki problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe gömülü desen kullanılmıştır. Uşak Bilim ve Sanat Merkezinde 4. sınıfa giden destek eğitim grubundaki 22 üstün ve özel yetenekli öğrenciyle gerçekleştirilen çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Günlükler`, `Kavramsal Öğrenmeye Yönelik Görüşme Formu` ve `Probleme Dayalı Etkinlikler Hakkındaki Üstün ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Görüşlerini Belirlemeye Yönelik Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` kullanılmıştır. Öğrencilerin, probleme dayalı öğrenme uygulamaları sürecinde karşılaşılma sıklığına göre sırasıyla sorgulama, değerlendirme ve nedenlemeye ilişkin yansıtmalar yapabildikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin çalışmalar sırasında genellikle problemi en kısa yoldan çözerek sonuca ulaşmak istedikleri, problem çözerken hangi işlemi neden yaptıklarını düşünmedikleri, geliştirme ve değiştirme çok az yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda veriler; probleme dayalı öğrenme uygulamalarının, üstün ve özel yetenekli öğrencilerin kavramsal öğrenme düzeylerini olumlu yönde geliştirdiğini göstermektedir. Probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin alternatif kavramlarını gidermede de etkili olduğu belirlenmiştir. Probleme dayalı etkinlikler hakkında yapılan görüşmelerde ise, öğrencilerin genel olarak olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu görüşmelerde; öğrenciler günlük hayatta karşılaşabilecekleri olay ve durumlardan bahseden senaryoların ilgilerini çektiğini, probleme dayalı öğrenme yöntemiyle problem üretme ve çözme becerilerinin geliştiğini, grup çalışmasıyla iş birliği yapabilmeyi öğrendiklerini ve araştırma alışkanlığı kazandıklarını ifade etmişlerdir. This study aims to determine the effect of the problem-based science learning process on the conceptual learning of gifted and talented students and students' reflective thinking skills towards problem-solving in the process. In the research, one of the mixed-method research, the embedded design was used. The study carried out with 22 gifted and talented students in the 4th-grade support education group at Uşak Science and Art Center lasted 8 weeks. In the study, `Reflective Diaries for Problem Solving`, `Interview Form for Conceptual Understanding` and `Semi-Structured Interview Form to Determine the Opinions of Gifted and Talented Students about Problem-Based Activities` were used as data collection tools. It was determined that students were able to reflect on questioning, evaluation, and reasoning, respectively, according to the frequency of the problem-based learning practices. It was concluded that the students generally wanted to reach a result by solving the problem most shortly during the studies, they did not think about which activities they did while solving the problem, and they did little to improve and change. Also the data shows that problem-based learning practices positively improve the level of conceptual learning of gifted and talented students. It has been determined that problem-based learning practices are also effective in eliminating students' alternative concepts. In the interviews about problem-based activities, it was determined that students generally have positive opinions. In these meetings; The students stated that the scenarios that talk about the events and situations they may encounter in daily life attracted their attention, their problem-solving and problem-solving skills developed with the problem-based learning method, they learned to cooperate with group work and gained the habit of research.
Collections