Animasyon destekli örnek olaya dayalı tasarlanan fen öğrenme ortamının akademik başarı ve motivasyona etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen bilimleri eğitiminde öğretilen içerikle günlük hayat ilişkilerinin kurulması önemlidir. Örnek olay yöntemi de teorik bilgi ile günlük yaşam arasındaki köprüyü kurmayı sağlayan yöntemlerden birisidir. Özellikle bugünün dünyasında öğrencilerin ilgilerini artırmak amacıyla teknoloji destekli öğrenme ortamlarının önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışma kapsamında, örnek olaylara dayalı animasyonlar geliştirilmiş ve geliştirilen bu öğretim materyalleri çerçevesinde bir öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Bu çerçevede çalışma, ortaokul 8.sınıf `Kuvvet ve Hareket` ünitesi kapsamında yer alan Basit Makineler konusunun öğretimi sırasında animasyon destekli örnek olaya dayalı tasarlanan fen öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilimlerine yönelik motivasyonlarına etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma, 2019-2020 Eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Kütahya ili Simav ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda 8. sınıfta öğrenim gören 47 (deney-1, deney-2 ve kontrol grubu) öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Basit makineler başarı testi ve 5'li Likert tipi fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcılara öğrenme ortamı hakkındaki görüşlerini ortaya çıkaracak sorular sorulmuştur. Araştırmada başarı ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon açısından gruplar arasında deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak animasyon destekli örnek olaya dayalı öğrenme ortamının başarı ve fen öğrenme motivasyonu üzerinde olumlu etkisi olduğu söylenebilir. Katılımcıların çoğu öğrenme ortamının eğlenceli olduğunu ve öğrenmeyi kolaylaştırdığını vurgulamıştır. Benzer şekilde katılımcıların çoğu, günlük yaşama dayalı sunulan örnek olayların konunun öğrenilmesine katkı sağladığını ifade ettikleri görülmüştür. It is important to establish daily life relationships with the content taught in science education. The case-based instruction method is one of the methods that build the bridge between theoretical knowledge and daily life. It is known that technology-supported learning environments are important to increase the interest of students, especially in today's world. In this study, animations based on cases were developed and a learning environment was designed within the framework of these developed teaching materials. In this framework, the aim of the study is to reveal the effect of the animation-supported case-based science learning environment on students' academic achievement and motivations.The quasi-experimental design was used in the research. The study group of the research consists of 47 eighth-grade students (experiment-1, experiment-2, and control group) studying in a secondary school in the Simav district of Kütahya province in the 2019-2020 academic year.As the data collections tools, the Simple machines achievement test and the 5-point Likert-type scale motivation to learn science were used in the research. Also, the participants were asked questions to reveal their opinions about the learning environment. In the study, a significant difference was found between the groups in favour of the experiment groups in terms of motivation towards science learning and achievement. As a result, it can be said that the animation-supported case-based learning environment has a positive effect on achievement and science learning motivation. Most of the participants emphasized that the learning environment is fun and facilitates learning. Also, most of the participants stated that cases based on daily life events contributed to the learning of the subject.
Collections