Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Rezzan
dc.contributor.authorErdem, Nur
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:58Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:58Z
dc.date.submitted2021-11-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740988
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarındaki örgütsel demokrasi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada daha derinlemesine sonuçlar elde etmek için nitel ve nicel yaklaşımları kapsayan karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya ili Serik ilçesinde görev yapmakta olan öğretmenler araştırmanın evrenini, evrenden basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiş 298 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Nitel boyutun örneklemini ise bu 298 öğretmenin arasından seçilen gönüllü 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Geçkil ve Tikici (2015) tarafından geliştirilmiş olan Örgütsel Demokrasi Ölçeği (ÖDÖ) ile, nitel verileri ise araştırmacı tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi için aritmetik ortalama, standart sapma, yüzdelik değer, t testi, tek yönlü varyans analizleri kullanılıyorken, nitel veriler için betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okullarındaki örgütsel demokrasi uygulamalarına ilişkin yüksek düzeyde (katılıyorum) olduğu tespit edilmiştir. Nitel bulguların da nicel bulguları desteklediği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is do determine the ideas of primary, secondary and high scholl teachers about organizational democracy applications in their schools. In order to obtain deeper results, mixed research methods comprising qualitative and quantitive approaches. In this context, out of mixed research designs, convergent parallel pattern has been used. The teachers working at primary, secondary and high schools in Serik, a town of Antalya during 2019-2020 academic year make up the population, whereas out of this population, 298 teachers chosen by simple random methods make up the sample of this research. The qualitative part of the sample is formed by 30 volunteering teachers choosen from this 298 teachers. The quantitive data of the research were gathered via Organisational Democracy Scale, developed by Geçkil and Tikici (2015). The qualitative datas were gathered via semi- structured interview form developed by researcher. To analyze the quantitive data, aricmetic mean, standard deviation, percentage value, T-test, one-way variance were used whereas qualitative data were analyzed via descriptive analysis. The end of the research, it has been found out that the teachers supported the option `I agree` about organizational democracy applications in their school. It was determined that the qualitative findings also supported the quantitative findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda örgütsel demokrasi uygulamaları: Bir karma yöntem çalışması
dc.title.alternativeOrganizational democracy applications in schools: A mixed method study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10260958
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid692695
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess