Ortaöğretim kurumlarında örgütsel affedicilik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Uçar, Rezzan | |
dc.contributor.author | Sönmez, Azize | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:57Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-30 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740983 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 2019-2020 eğitim öğretim yılında resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlere göre örgütsel affedicilik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Van ilinde İpekyolu, Edremit ve Tuşba ilçelerinde yer alan kamu ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin katılımıyla çalışmanın uygulaması gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada Örgütsel Affedicilik Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Van İli Merkez İlçelerindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden basit tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 350 öğretmenle çalışılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı analizler (aritmetik ortalama, standart hata, standart sapma, frekans, varyans, yüzde) kullanılmıştır ve tüm alt boyutlara ait basıklık ve çarpıklık değerleri istenilen düzeyde olmasından dolayı parametrik testlerin uygun olduğu belirlenmiş ve bu doğrultuda parametrik fark testlerinden olan t-testi ve Anova testi ile Pearson Çift Yönlü Korelâsyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Örgütsel affedicilik ve örgütsel bağlılık boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relationship between the organizational forgiveness and organizational commitment according to the teachers working in public secondary schools in 2019-2020 academic year. The implementation of the study was carried out with the participation of teachers working in public state secondary schools in Ipekyolu, Edemit and Tusba districts of Van. The Organizational Forgiveness Scale and the Organizational Commitment Scale were used in this study, in which the scanning model was used. The sample of the research consists of teachers working in public high schools in the central districts of Van. With simple random sampling method, 350 tearchers participated to the study. Descriptive analyzes (arithmetic mean, standard error, standard deviation, frequency, variance, percentage) were used to analyze the data. Since the kurtosis and skewness values of all sub-dimensions are at the desired level, it was determined that parametric tests were appropriate. Accordingly, t-test , one way Anova test, and Pearson Two-Way Correlation Analysis were used. According to the findings obtained; A positive correlation was found between the organizational forgiveness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında örgütsel affedicilik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relation between organizational forgiveness and organizational commitment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-30 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10267670 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 695403 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |