dc.contributor.advisor | Arslan, Ersin | |
dc.contributor.author | Öncel, Emin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:56Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:56Z | |
dc.date.submitted | 2021-08-13 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740980 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 12 haftalık Hemsball eğitiminin 12-14 yaş grubunda bulunan öğrencilerin motor gelişimlerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Van ili İpekyolu ilçesinde bulunan okullarda eğitim ve öğretimlerine devam eden 12-14 yaş aralığında bulunan 30 kız ve 30 erkek olmak üzere toplam 60 öğrenci gönüllülük esasına dayanarak katılmışlardır. Çalışmaya katılan öğrenciler tesadüfi örneklem yöntemiyle her grubu 15 kız 15 erkek öğrenci temsil etmek üzere birinci grup deney (n:30), ikinci grup kontrol (n:30) şeklinde oluşturulmuştur. Ayrıca Van İl Milli Eğitim Müdürlüğünden ve çalışmaya katılan çocukların ailelerinden gerekli izinler alınmıştır. Araştırmanın güvenirliği açısından deney ve kontrol grubu öğrencileri farklı okullardan seçilmiştir. Deney grubu öğrencilerine haftada 2 gün ve günde 60 dakika Hemsball oyun beceri gelişimine yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere Bourdon dikkat testi, pençe kuvvet testi, Flamingo denge testi ve sırt-bacak kuvvet testi uygulanmıştır. Çalışmada veriler ön-son test olarak alınmıştır. Ön test ve son testte yarı deneysel olarak desenlenen çalışmada istatiksel analizde ölçümler, hem Kolmogorov-Simirnov testi hem de Shapiro Wilk testleriyle değerlendirilmiş, değişkenlerin dağılımının normal olmadığı görülmüştür. İstatiksel analizlerde parametrik olmayan istatiksel yöntemlerden Wilcoxon İşaretli Sıra Test İstatistiği ve tanımlayıcı istatiksel yöntemler kullanılmıştır. Bağımsız grup karşılaştırılırken Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Ayrıca, katılımcılar hakkında fikir edinilmesi sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, frekans, standart sapma gibi yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler sunulmuştur.Sonuç olarak, uygulanan Hemsball beceri gelişim programının sonucunda denge, dikkat ve sırt-bacak kuvveti deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu (p<0.05) görülmüştür. Pençe kuvveti puanlarında ise herhangi bir anlamlılık bulunamamıştır.Anahtar sözcükler: hemsball, motor beceri, gelişim, çocuk. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the effect of 12-week Hemsball training on motor development in the 12-14 age group students. In the 2020-2021 academic year, a total of 60 students, 30 females and 30 males, between the ages of 12-14, who continue their education and training at the schools in İpekyolu district of Van province, affiliated to the Ministry of National Education, participated on a voluntary basis. The students participating in the study were formed as an experiment (n: 30) in the first group, and the second group as a control (n: 30), to represent 15 female and 15 male students in each group by random sampling method. In addition, necessary permissions were obtained from the Van Provincial Directorate of National Education and from the families of the children participating in the study. In terms of the reliability of the study, the experimental and control group students were chosen from different schools. Hemsball game skill development practices were made to the experimental group students 2 days a week and 60 minutes a day. Bourdon attention test, claw strength test, Flamingo test and back leg strength test were applied to the students participating in the study. In the study, which was designed semi-experimentally in the pre-test and post-test, the measurements in the statistical analysis were evaluated with both the Kolmogorov-Simirnov test and Shapiro Wilk tests, and it was observed that the distribution of the variables was not normal. Nonparametric statistical methods, Wilcoxon Signed Rank Test Statistics, and descriptive statistical methods were used in statistical analysis. Mann-Whitney U test was used when comparing the independent group. In addition, descriptive statistics including percentage distributions such as arithmetic mean, frequency, and standard deviation were presented to provide an idea about the participants. As a result, it was observed that there was a significant difference (p <0.05) in favor of the experimental group in balance, attention and back-leg strength as a result of the Hemsball skill development program. No significance was found in claw strength scores.Keywords: hemsball, motor skill, development, child. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 12 haftalık hemsball eğitiminin 12-14 yaş grubu öğrencilerin motor gelişimlerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of 12-week hemsball training on motor skill development in 12-14 age group students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-08-13 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10320477 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 673982 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |