Ters yüz sınıf modelinin kullanımının başarı, görev stres düzeyi ve kalıcılık açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Günbatar, Mustafa Serkan | |
dc.contributor.author | Koçak, Burak | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:54Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-16 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740974 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ters yüz sınıf modelinin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, ödev/görev stres düzeyi ve dersin kalıcılığı açısından incelenmesi ve modele ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma 2019-2020 Güz yarıyılında, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 30 öğrenciden oluşan Ters Yüz Grubu (TYG), 30 öğrenciden oluşan Geleneksel Sınıf Grubu (GSG) olmak üzere 60 öğrenci ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri dersi kapsamında 1 hafta pilot uygulama, 4 hafta uygulama olmak üzere 5 haftalık süre boyunca yürütülmüştür. Çalışmada hem nicel hem de nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem tercih edilmiştir. Karma yöntemlerden açıklayıcı desen ile desenlenen çalışmanın nicel boyutunu incelemek için ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma esas alınmış, çalışmanın nitel boyutunu incelemek amacıyla ise; yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen nitel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda; akademik başarı değişkeninde TYG lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ödev/görev stres düzeyleri değişkeni incelendiğinde TYG öğrencilerinin GSG öğrencilerine göre streslerinde azalma görülmüştür. Kalıcılık değişkeninde ise; TYG lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Model hakkında yapılan görüşmeler sonucunda öğrenciler modeli sevdiklerini ve farklı derslerde kullanılmasının daha iyi olacağını dile getirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the flipped classroom model in terms of university students' academic success, homework/task stress level, the permanence of the course, and to reveal students' views on the model. The research was conducted in the 2019-2020 Fall Semester with 60 students, including 30 students in the Flipped Group (FC), 30 students in the Traditional Classroom Group (TC), studying in the Department of Primary Education within the scope of Information and Communication Technologies course. One week of pilot study and 4 weeks of implementation were carried out. The mixed method, in which both quantitative and qualitative data are used together, was preferred in the study. A quasi-experimental research with pre-test and post-test control groups was used to examine the quantitative dimension of the study, which was designed with an explanatory design from mixed methods. A semi-structured interview form was used and the qualitative data obtained were analyzed descriptively.As a result of the research; There was a significant difference in favor of FC in the academic achievement variable. When the homework/task stress level variable was examined, it was seen that the stress of FC students decreased compared to TC students. In the persistence variable; There was a significant difference in favor of FC. As a result of the interviews about the model, the students stated that they liked the model and that it would be better to use it in different lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ters yüz sınıf modelinin kullanımının başarı, görev stres düzeyi ve kalıcılık açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the use of the flipped class model in terms of achievement, task stress level and permanentity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-16 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10316721 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 692824 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |