Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde şarkıları seçme ve öğretme durumları
dc.contributor.advisor | Yükrük, Serap | |
dc.contributor.author | Aldemir, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:53Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:53Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-14 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740971 | |
dc.description.abstract | Yüksek lisans tezi olarak planlanan bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde şarkıları seçme ve öğretme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul öncesi eğitim döneminde, müzik eğitiminin önemli aşamalarından biri olan şarkı öğretimi, ilgili öğretmenler tarafından yıl içinde ya başlı başına bir müzik etkinliği olarak ya da diğer etkinliklerle bütünleştirilerek yapılmaktadır. Bu bağlamda öğretmenlerin şarkıları öğretirken karşılaştıkları problemler ile bu problemlere getirdikleri çözüm önerilerinin tespit edilmesi bu araştırmanın diğer bir amacıdır.Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okul öncesi kurumlarında veya ilköğretim kurumlarına bağlı anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturup örneklemini ise Random (Rastgele) yöntemiyle seçilmiş Van ilinde görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın bulgularından yola çıkarak, okul öncesi öğretmenlerinin öğrettikleri şarkıların söz içeriğine dair kavram ve kazanımlara uygunluğuna; kısa, anlaşılır, somut kavramların yer almasına; müzik içeriğine dair ise şarkıların ritmik ve eğlenceli olmasına önem verdikleri belirlenmiştir. Hazırlık çalışmalarının önemli olduğunu dile getiren öğretmenlerin sadece bir kısmının ses, nefes ve beden egzersizleri gibi birtakım hazırlık çalışmalarını uyguladığı görülmektedir. Öğretmenlerin tümü şarkı repertuarı oluşturmak için ya da şarkı öğretme esnasında Youtube'tan faydalandıklarını belirtmiştir. Ayrıca öğretmenler şarkıları öğretirken nota okumayla alakalı güçlük yaşadıklarını ifade etmiştir. Bu sonuçlar neticesinde öğretmenlerin hizmet içi seminerleriyle müzik etkinliklerine dair desteklenmesi önerilmektedir. Ayrıca Üniversitelerin Okul Öncesi programlarında müzik ders sayısının artırılması ve Okul Öncesi programlarında müzik eğitimine yönelik uzmanların yetiştirilmesi önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, which is planned as a master's thesis, it is aimed to determine the situation of how preschool teachers choose and teach songs in music activities. During pre-school education period, teaching singing, which is one of the important stages of music education, is carried out by preschool teachers throughout the year either as a music activity on its own or by integrating it with other activities. In this context, determining the problems teachers face with while teaching songs and getting their suggestions for solving these problems are the other purposes of this study.A semi-structured interview form was used in current research. The population of this study consists of pre-school teachers working in pre-school institutions affiliated to Van Provincial Directorate of National Education or kindergartens affiliated to primary education institutions, and the sample consists of randomly selected 20 pre-school teachers working in Van province (the sample is selected by Random sampling method).Based on the findings of current study, it was found that preschool teachers pay attention to the rhyme content and music content while deciding on the song to be taught. For rhyme content, songs which were appropriate to the aims and objectives, and include short, understandable and concrete concepts were found to be main selection criteria where for music content, being rhythmic and entertaining were the criteria of song selection. It was seen that only some of the teachers who stated preparation for the music activity as important, pointed out that they planned and applied some preparatory activities such as voice, breath and physical exercises. In addition, it was determined that all of the teachers preferred using YouTube to create a song repertoire or while teaching songs. Moreover, the teachers stated that they had difficulties in reading notes while teaching the songs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde şarkıları seçme ve öğretme durumları | |
dc.title.alternative | Preschool teachers' situation on selection and teaching songs in music activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-14 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Songs | |
dc.identifier.yokid | 10334662 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 685004 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |