Yenilenmiş bloom taksonomisine göre Türk dili ve edebiyatı ders kitaplarının ünite ölçme ve değerlendirme sorularının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demir, Fethi | |
dc.contributor.author | Kuş, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:47Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:47Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-10 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740956 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi 'ne göre 2019-2020 Eğitim ve Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlatılan ve okutulan ortaöğretim 9-12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitaplarının ünite ölçme ve değerlendirme sorularını incelemektir. Çalışmada, ünite ölçme ve değerlendirmede kullanılan soru türleri, soru türlerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre bilişsel süreç ve bilgi boyutları ortaya konulmuştur. Nitel araştırma yöntemine göre düzenlenen çalışmada doküman incelemesi tekniği kullanılmış ve 9-12.sınıflar için hazırlanan sekiz kitaba ait sorular incelenmiştir. Çalışmada kitapların özellikle bilişsel süreçleri örnekleyen sorular açısından farklılaştığı tespit edilmiştir. İncelenen sorularda Hatırlama ve Anlama basamaklarına daha fazla yer verildiği belirlenmiştir. Kullanılan soru türlerinde ise çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı ve kısa cevaplı sorulara ağırlık verildiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to study secondary education 9-12, which was prepared and taught by the Ministry of National Education in the 2019-2020 academic year, according to the Revised Bloom Taxonomy. The aim of this course is to examine the unit measurement and evaluation questions of Turkish Language and Literature textbooks. In the study, the question types used in unit measurement and evaluation, the cognitive process and knowledge dimensions of the question types according to the Revised Bloom Taxonomy were revealed. In the study, which was organized according to the qualitative research method, the document analysis technique was used and the questions belonging to eight books prepared for grades 9-12 were examined.In the study, it was determined that the books differed especially in terms of questions exemplifying cognitive processes. It was determined that the steps of Remembering and Comprehension were given more place in the questions examined. In the types of questions used, it was seen that multiple choice, fill in the blanks and short answer questions were emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yenilenmiş bloom taksonomisine göre Türk dili ve edebiyatı ders kitaplarının ünite ölçme ve değerlendirme sorularının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of unit measurement and evaluation questions of Turkish language and literature course books according to renewed bloom taxonomy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-10 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bloom taxonomy | |
dc.subject.ytm | Turkish language and literature course | |
dc.identifier.yokid | 10335186 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 742017 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |