Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuş, Hayati
dc.contributor.authorYenigün, Ezgi
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:47Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:47Z
dc.date.submitted2022-12-29
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740955
dc.description.abstractBu araştırma pandemi döneminde okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamaları konusunda öğretmen ve veli görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Kars ili Kağızman ilçesinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri ve velileri dahil edilmiştir. Öğretmen ve velilerin okul öncesinde yapılan uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla fenomolojik desen kullanılmıştır. Araştırma verileri her katılımcı için `Veri Kayıt Formu` ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamaları hakkında hem öğretmenlerin hem de velilerin çeşitli olumlu ve olumsuz görüşleri olduğu ortaya çıkmıştır. Velilerin olumsuz görüşlerine bakıldığında; yeterli internet kotası bulmakta, öğrencilerini derse katılması için ikna etmekte, derse katılacak teknolojik alet bulmakta zorlandıkları; alt yapı sorunu yaşadıkları, birden fazla öğrencisi olan velilerin ders saatlerin çakışması nedeniyle öğrencileri arasında seçim yapmak zorunda kaldıkları gibi problemler ile karşılaştıkları görülmüştür. Veliler olumlu olarak öğretmenlerinin gereken önemi verdiğini, öğrencileri ile iletişim halinde olduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin görüşlerine bakıldığında; yüz yüze eğitime gelen öğrencilerinin birçoğunun uzaktan eğitime katılmadığını, öğrencilerinin ders anında dikkatlerinin dağıldığını, öğrencileri ile oyun, Türkçe-dil etkinliklerini yapamadıklarını, öğrencilere ekran başında yaptıracak etkinlik bulmakta zorlandıklarını, ekran başında yapılan etkinliklerin çok kısa sürdüğünü ve ders saatinin onlar için çok uzun olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThis research was carried out in order to get the opinions of teachers and parents about distance education in pre-school education during the pandemic period. Preschool teachers working and parents in Kars province Kağızman district were included in the study. A phenomenological design was used to determine the views of teachers and parents about distance education in preschool. Research data were collected for each participant with a `Data Registration Form`. According to the results of the research, it has been revealed that both teachers and parents have various positive and negative opinions about distance education applications in preschool education. Considering the negative opinions of the parents; they have difficulties in finding sufficient internet quota, convincing their students to attend the lesson, and finding technological tools to attend the lesson; It has been observed that they have infrastructure problems, parents with more than one student have to choose between their students due to the overlapping of the course hours. The parents positively stated that their teachers gave the necessary importance and that they were in contact with their students. Considering the opinions of the teachers have been observed; Most of the students who come to face-to-face education do not participate in distance education, their attention is distracted during the lesson, they cannot do games and Turkish-language activities with their students, they have difficulty in finding activities to make students do on the screen, the activities on the screen are too short and the lesson time is too long for them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde acil uzaktan öğretim uygulamalarına yönelik öğretmen ve veli görüşleri (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeViews of teachers and parents on emergency distance education applications in pre-school education (The case of Kars province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-29
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10317146
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid766160
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess