Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zekiye
dc.contributor.authorVatansever, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:46Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:46Z
dc.date.submitted2023-08-09
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740953
dc.description.abstractBu çalışmada dart ve bocce sporlarını yapan ve yapmayan bireylerin problem çözme becerilerinin ve dikkat düzeylerinin farklı değişkenlere göre araştırılması hedeflenmiştir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmaya 248 dart ve bocce sporcusu, 252 dart ve bocce sporunu yapmayan olmak üzere toplam 500 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE), Bourdon Dikkat Testi ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. SPSS paket programı kullanılarak verilerin çözümlemesi yapılmıştır. Kolmogorov-Simirnov testi istatiksel analizde ölçümler değerlendirilmiş ve bunun sonucunda verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Non parammetrik testlerde 2 grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U testi, 2 gruptan daha fazla olan analizlerde Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık seviyesi p˂0,05 olarak belirlenmiştir. Bu bulgular neticesinde, dart ve bocce sporlarını yapan ortaokul öğrencilerinin problem çözme toplam, öz denetim ve kaçınma puanlarında anlamlılık saptanmıştır (p<0,05). Problem çözme becerisinde güven boyutunda anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Dart ve bocce sporlarını yapan öğrencilerin dikkat puanlarında yapmayanlara göre anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,05). Spor yapan ve yapmayan kız öğrencilerde problem çözme toplam ve alt boyutları ile dikkat puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Spor yapan erkek öğrencilerinde ise dikkat puanlarında, problem çözme toplam ve öz denetim puanlarında anlamlı farklılık görülmüştür (p<0,05). Problem çözme becerisinde güven ve kaçınma boyutlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>0,05). Genel katılıma bağlı olarak kitap okuma durumuna göre problem çözme toplam, problem çözme becerisinde güven, öz denetim ve kaçınma puanlarında anlamlılık tespit edilmiştir(p<0,05). Sonuçlar kitap okuyanlar lehine bulunmuştur. Kitap okuma durumuna göre ortaokul öğrencilerinin dikkat puanlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>0,05).Sonuç olarak dart ve bocce sporcusu öğrencilerin, dikkat düzeyleri ve problem çözme becerileri olumlu yönde etkilenmiştir.
dc.description.abstractThis investigation was conducted to investigate the attention levels and problem solving skills of secondary school students who do dart and bocce sports or do not play sports. The research with the survey model was carried out in the period of 2021-2022. 248 individuals who do dart and bocce sports and 252 individuals who do not do dart and bocce sports participated in the study. `Bourden Attention Test` was used to measure students attention level as a data collection tool, the problem-solving inventory (PSI) for elementary school children developed by Serin and Saygılı (2010) and Personal Information Form were used. The analysis of the collected data was made using the SPSS statistical program. In the statistical analysis, the measurements were analysed with both the Kolmogorov-Smirnov test and it was seen that the distribution of the variables normal and was not normal. Mann Whitney U test was used to compare two-level variables, and Kruskall-Wallis H test was used to compare groups with more than two levels. In this study, the level of significance was taken as p˂0.05.According to the findings obtained in the study, significance is determined on problem solving total, self control and abstention scores of secondary school students who do dart and bocce sports (p>0,05). No significant difference in regards to confidence found in problem solving skill (p>0,05). There is a significant difference in attention scores of students who do dart and bocce sports with the ones who don't (p<0,05). According to variable of gender, significance is not determined on problem solving total, self control and abstention scores of secondary school students (p<0,05). According to variable of gender there is significant difference in attention scores of secondary school students (p<0,05). Significance is determined on problem solving total, confidence in problem solving skill, self control and abstention scores from the point of reading books (p<0,05). Results are found in favour of the ones who read books. There is no significant difference in attention scores of secondary school students from the point of reading books (p>0,05).Consequently attention levels and problem solving skills of students who are athletes of dart and bocce is affected positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleDart ve bocce sporu yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerindeki problem çözme becerilerinin ve dikkat düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of problem solving skills and attention levels of secondary scholl students who playing dart and bocce and don't sport
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-09
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10320790
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid804808
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess