Sukuk'un pazarlanmasında karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İslami finans alanında yaşanan gelişmeler her geçen gün artmakta ve özellikle yatırım ve finansman konusunda çeşitli alternatifler sunmaktadır. Yatırımcılar tarafından tercih edilmeye başlanan İslami finans piyasası gerek müslüman gerekse müslüman olmayan yatırımcıların ilgisini çekmektedir. İslami finans piyasasında yer alan araçların tercih edilmesinin en önemli nedeni, yatırımcısı için daha az risk taşıması ve güven duyulan bir piyasa olmasından kaynaklanmaktadır. İslami finans piyasasının işleyişinde katılım bankaları aktif olarak yer almaktadırlar.Yapılan açıklamalar doğrultusunda, katılım bankaları tarafından ihraç edilen ve bir İslami finans araç olan sukukun (kira sertifikası) pazarlanmasında karşılaşılan sorunların belirlenmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Çalışmada dört farklı katılım bankası ile mülakat (yüzyüze görüşme) yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda sukuk pazarlama faaliyetlerinde bulunan katılım bankaları banka, müşteri, sözleşme ve personelden kaynaklı sorunlara incelenmiştir. Çalışmanın neticesinde yaşanan bu sorunlara gerekli çözüm önerilerinde bulunulmuştur. The developments in the field of Islamic finance are increasing day by day and they offer various alternatives especially in investment and finance. The Islamic financial market, which is being preferred by investors, attracts both Muslim and non-Muslim investors. The most important reason for preferring the tools in the Islamic financial market is that it carries less risk for its investor and is a trusted market. Participation banks are actively involved in the functioning of the Islamic financial market.In line with the explanations made, it is the aim of the study to identify the problems encountered in the marketing of sukuk (lease certificate), which is an Islamic financial instrument issued by participation banks.In the study, data were obtained by using interview (face to face) method with four different participation banks. In line with the findings obtained, participation banks engaged in sukuk marketing activities were examined for problems arising from banks, customers, contracts and personnel. As a result of the study, necessary solutions were proposed for these problems.
Collections