Türkçe dersinde uygulanan drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin iletişim yeterlik algılarına etkileri
dc.contributor.advisor | Küçükkaragöz, Hadiye | |
dc.contributor.author | Çınar, Kader | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:29:16Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:29:16Z | |
dc.date.submitted | 2021-12-02 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740888 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 4. sınıf Türkçe dersinde drama yöntemiyle iletişim yeterlik öğretiminde bir uygulama önerisi ortaya konulmasıdır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden sistematik tarama modelindedir. Veri toplama süreci Mayıs 2020-Ocak 2021 tarihleri arasında tamamlanmıştır. Veri analizi doküman analizi şeklindedir. İlkokul Türkçe dersindeki iletişim yeterlikleri `Hatırlama ve geri getirme`, `Yapı ve dil bilgisi`, `Anlama`, `Cümle yapısını kavrama`, `Ana fikir` ve `Sözlü iletişim` olarak belirlenen alt boyut temelinde incelenmiştir.Çalışmada Türkçe dersi, iletişim yeterlikleri ve drama ile ilgili yazılmış tez, makale, kitap, yazılı, basılı ve görsel kaynaklar taranmıştır. Elde edilen bulgular, drama yönteminin temel dil becerileri kazanımını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Drama ile yapılacak Türkçe dersi iletişim yeterlikleri öğretiminde hedeflenen iletişim becerilerinin uygulanmakta olan diğer yöntemlere göre daha olumlu ve kalıcı yönde etkileyeceği kanısına varılmıştır.Bu bağlamda, alanyazın temelinde ilgili alan uzmanlarından da görüş alınarak, 2020-2021 eğitim öğretim yılı için hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı onaylı 4. sınıf Türkçe dersi öğretim programında yer alan kazanımlar doğrultusunda drama yöntem ve tekniklerin uygulanabileceği Türkçe iletişim yeterliklerine dönük drama planları hazırlanmıştır.Drama yönteminin Türkçe dersinde kullanılması, diğer derslerde kullanımı ve eğitimde yaratıcı dramanın kullanımına ilişkin yapılan doküman analizi sonucunda, drama yönteminin diğer yöntemlere göre öğrenciler üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya çıkmıştır.Bulgular ışığında drama yönteminin diğer yöntemlere göre etkililiği tartışılarak, ilkokullarda drama yönteminin arttırılması ve sınıf öğretmeni adaylarına drama ile ilgili uygulamalı çalışmaların yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, Türkçe dersi, İletişim yeterlikleri, Drama yöntemi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to put forward an application suggestion in teaching communication proficiency with drama method in 4th grade Turkish lesson.The research is in the systematic scanning model, one of the qualitative research methods. Data collection process was completed between May 2020-January 2021. Data analysis is in the form of document analysis. The communication competencies in the primary school Turkish lesson were examined on the basis of sub-dimensions identified as `Remembering and retrieving`, `Structure and grammar`, `Comprehension`, `Understanding sentence structure`, `Main idea` and `Oral communication`.Thesis, article, book, written, printed and visual resources about Turkish course, communication competencies and drama were scanned in the study. The findings show that the drama method positively affects the acquisition of basic language skills. It is concluded that the communication skills targeted in teaching the Turkish lesson communication competencies to be made with drama will have a more positive and permanent effect compared to other methods applied.In this context, taking the opinions of relevant field experts on the basis of the literature, lesson plans for Turkish communication competencies were prepared in line with the acquisitions in the 4th grade Turkish course curriculum approved by the Ministry of National Education for the 2020-2021 academic year.As a result of the document analysis about the use of the drama method in Turkish lessons, its use in other lessons and the use of creative drama in education, it was revealed that the drama method made a significant difference on the students compared to other methods.In the light of the findings, by discussing the effectiveness of the drama method compared to other methods, it was suggested to increase the drama method in primary schools and to conduct applied studies on drama to prospective classroom teachers.Keywords: Turkish teaching, Turkish course, communication competencies, Drama method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe dersinde uygulanan drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin iletişim yeterlik algılarına etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of the drama method applied in the turkish course on the communication perceptions of 4th grade students in primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-12-02 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10335800 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 696142 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |