Show simple item record

dc.contributor.advisorKerimoğlu, Caner
dc.contributor.authorKılıç, Recep
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:16Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:16Z
dc.date.submitted2022-10-27
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740885
dc.description.abstractBu çalışmada Türkçe dil bilgisi öğretiminin eğitim tarihi içerisinde başlangıçtan günümüze geçirdiği aşamaları, dil bilgisi öğretimiyle ve dil bilgisi yazımıyla ilgili olarak izlenen yöntemleri ve benimsenen yaklaşımları belirlemek amaçlanmıştır. Eğitim kurumlarında Türkçe dil bilgisi öğretiminin yapılışına ilişkin ilk kesin ve doğrudan bulgulara 19. yy. başlarında rastlanmaktadır ancak bu durum önceki dönemlerde Türkçe dil bilgisi öğretimine ilişkin hiçbir faaliyetin olmadığı anlamına gelmemektedir. Çalışma, Türkçe dil bilgisi öğretimi açısından önemli görülen tarihi dönemlere ayrılmış ve ilgili bölümlerde tarihi bulgulardan, dönem içerisinde yazılmış dil bilgisi kitaplarından, kanun, yönetmelik, ders kitabı ve ders programlarından elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Her tarihi dönemin sonuna o dönemde yazılmış olan dil bilgisi kitapları eklenmiş ve bu kitaplardan bazıları incelenmiştir. Çalışmanın son bölümündeyse `Günümüzde dil bilgisi öğretimi nasıl olmalı?` sorusuna cevap aranmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the stages of Turkish grammar teaching from the beginning to the present day, the methods followed and the approaches adopted regarding grammar teaching and grammar writing. The first definitive and direct findings regarding the teaching of Turkish grammar in educational institutions date back to the 19th century. However, this does not mean that there were no activities related to Turkish grammar teaching in previous periods. The study was divided into historical periods that are considered important in terms of Turkish grammar teaching, and the data obtained from historical findings, grammar books written during the period, laws, regulations, textbooks and school curriculums were evaluated. Grammar books written at that time were added to the end of each historical period and some of these books were examined. In the last part of the study, `How should grammar teaching be today?` The answer to the question has been sought.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe dil bilgisi öğretiminin tarihi
dc.title.alternativeThe history of Turkish grammer teaching
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-10-27
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10137473
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid747088
dc.description.pages250
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess