The concept of emptiness in contemporary landscape paintings in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, boşluk kavramının tanımı ve anlamları araştırılırken, doğa kavramı ve manzara resimlerinde, gökyüzü, dağ, yol, deniz imgelerinin yarattığı etki ile boşluk kavramının ilişkisine yer verilecektir. Bu sürece, sadece manzara resmi değil, manzaraya bakışın değişen yönleri de dahil edilmiştir. Tezin amacı, manzara resmine boşluk kavramı bağlamında, belli başlı sanatçıların, grupların ve sergilerin kavramsal bir çerçeveden bakılarak incelenmesini kapsamaktadır. Manzara resmi alanında çalışan bir sanatçı, odaklandığı konu ne olursa olsun öncelikle zihinsel bir karar verme süreci geçirir. Sanatçının manzaraya bakışı ve manzarayı sınırlandırılmış̧ bir çerçeve içerisine hapsetme biçimi, özneldir. Bu çalışma yöntemsel olarak iki açıdan ele alınmıştır. İlki kavramsal ikincisi ise uygulamadır. İlk olarak konuyla ilgili kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve ikincisi elde edilen veriler doğrultusunda tarihsel süreçte boşluk kavramı ve manzara resmi seçilen ressamlar ve eserleri özelinde formal, tinsel, kavramsal olarak incelenmiştir. Manzara resimlerinin, boşluk kavramı ile bağlantılı olarak zihni rahatlatan meditatif unsurlar taşıdığı ve bu unsurlar ile izleyiciyi kendine dahil ettiği sonucuna ulaşılmıştır. In this research, the definition and the meaning of concept of emptiness will be explored, and the relationship between the concept of nature and the concept of nature by the effect of sky, mountain, road and sea images in landscape paintings will be researched. In this process, not only landscape painting but also the changing ways of looking at the landscape are included. The aim of the thesis is to examine landscape painting in the context of the concept of emptiness by looking at major artists, groups and exhibitions from a conceptual framework. An artist working in the field of landscapes, regardless of the focus of the subject they are working on, first goes through a mental decision-making process. The artist's view of the landscape and the way they confine it within a delimited frame is subjective. Methodologically, this study is approached from two perspectives. The first is conceptual and the second is practical. Firstly, the conceptual framework on the subject was created and secondly, in line with the data obtained, the concept of emptiness and landscape painting in the course of history were examined formally, spiritually and conceptually in terms of selected painters and their works. The conclusion was that landscape paintings carry meditative elements that relax the mind in connection with the concept of emptiness and involve the viewer with the help of these elements.
Collections