Türk ve Singapur fen ders kitaplarının bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye ile Singapur'da okutulan fen ders kitaplarının elektrik konusukapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamındaTürkiye ve Singapur'a ait güncel fen ders kitapları, 21. yy. becerileri, görsel tasarımögeleri ve ders işlenişi bakımından karşılaştırmalı incelenerek benzerlik ve farklılıklarortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durumçalışması deseni, bütüncül tek durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanıninceleme nesnesini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye ve Singapur'da 3, 4, 5,6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan Türkiye'ye ait altı Singapur'a ait 15 ders kitabıoluşturmaktadır. Elektrik konusu kapsamında yapılan bu çalışmada Singapur'dasadece 5 ve 8. sınıf ders kitaplarında elektrik konusu yer almaktadır. Araştırma verileridoküman incelemesi yöntemi kullanılarak elde edilerek içerik analizi ve betimselanaliz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucu elde edilenbulgular üç grup altında toplanmıştır. Bunlar ders kitaplarının 21. yy becerileriiçermesi, ders kitaplarında görsel tasarım ögeleri ve ders kitaplarında elektrik konusuiçeriğidir. 21. yy. becerileri içerme durumuna göre Singapur ders kitaplarının Türkders kitaplarından daha fazla içeriğe sahip olduğu görülmüştür. Her iki ülkenin derskitaplarında benzer 21. yy. becerileri yer almasına rağmen Singapur ders kitaplarındabu beceri alanlarının kazanılmasına daha çok önem verildiği sonucuna ulaşılmıştır.Ders kitaplarındaki görsel tasarım ögelerine bakıldığında, Singapur ders kitaplarınagöre Türk ders kitaplarında bazı görsel ögelerin eksik olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Bunun yanında Singapur fen ders kitaplarında farklı tarz uygulama ve örneklere yerverildiği görülmüştür. In this study, it was aimed to examine the science textbooks taught in Turkey andSingapore in a comparative manner within the scope of the subject of electricity. Forthis purpose, similarities and differences of current science textbooks belonging toTurkey and Singapore were tried to be revealed by examining them comparatively interms of 21. century skills, visual design elements and course processing. In the study,case study pattern and holistic single case study model, which are among qualitativeresearch methods, were used. The working group of the research consists of 6textbooks belonging to Turkey and 15 Textbooks belonging to Singapore taught ingrades 3, 4, 5, 6, 7 and 8 in Singapore and Turkey in the 2019-2020 academic year. Inthis study which is within the scope of the subject of electricity, it is seen that electricityis included only in 5th and 8th grade textbooks in Singapore. The research data wereobtained using document analysis method and analyzed by content analysis anddescriptive analysis methods. The findings obtained as a result of the analysis of theresearch data were grouped under three groups. These are visual design elements inthe textbooks, the subject of electricity in the textbooks and whether the textbooksinclude 21st century skills. It has been observed that Singapore textbooks have morecontent than Turkish textbooks according to their inclusion of 21st century skills.Although the similar 21st century skills are included in the textbooks of both countries,it has been concluded that more importance is given to the acquisition of these skillareas in the Singapore textbooks. Looking at the visual design elements in thetextbooks, it was concluded that some visual elements are missing in Turkishtextbooks compared to the Singapore textbooks. In addition, it has been observed thatSingapore science textbooks include different styles of practices and examples.
Collections