Kocaeli Tramvay Sistemi kullanıcı memnuniyetinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Kocaeli tramvay sistemi kullanıcı memnuniyetini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 yılı Mayıs ayı içerisinde Kocaeli'nde bulunan 15 yaş üzerinde 235 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak International Bus Benchmarking Group (IBBG) tarafından otobüsler için geliştirilmiş olan 19 önermeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış ve geçerlik ve güvenirlik niteliği taşıdığı belirlenmiştir. Bilgisayar ortamında yapılan istatistiksel analizler sonucunda katılımcıların tramvay sisteminin ödeme şeklinin kolaylığından ve tramvayların belirtilen zamanlarda gelmesinden oldukça memnun oldukları, ancak tramvayların koltuklarının rahatlığı ve yeterince boş alan bulunması ile herhangi bir sorun olduğunda alternatif bir hat bulmanın çok kolay olmayacağı konularında sıkıntılarının olduğu ifade edilebilir. Katılımcıların cinsiyetlerine ve medeni durumlarına göre tramvay memnuniyet düzeylerinde farklılıkların olmadığı, yaşlarına, eğitim durumlarına ve gelir düzeylerine göre farklılıklar olduğu saptanmıştır. 41 yaş ve üzerinde olanlar, lisansüstü eğitim düzeyinde olanlar ve ayda 5001 TL'nin üzerinde gelire sahip katılımcıların memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların tramvay kullanım sıklıklarına göre de memnuniyet düzeylerinde farklılıklar olduğu saptanmıştır. Tramvayı hergün veya haftada en az 3 kez kullananların memnuniyet düzeylerinin, tramvayı daha az kullananlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tramvay, Toplu Taşıma, İstatistik Çözümleme, Kullanıcı Memnuniyeti. This research was carried out to investigate the user satisfaction of Kocaeli tramvay system. The research was conducted on 235 people over the age of 15 who were in Kocaeli in May 2019. The study used a scale of 19 propositions developed by the International Bus Benchmarking Group (IBBG) for buses as a data collection tool. In the research, validity and reliability of the scale study was conducted and it was determined that it has validity and reliability. It can be stated that the participants were very pleased with the ease of payment of the tram system and the fact that the trams arrived at the specified times, but they had problems with the comfort of the seats of the trams and the availability of enough free space, and that it would not be easy to find an alternative line if there were any problems. It was found that there were no differences in tram satisfaction levels according to the gender and marital status of the participants, and there were differences according to their age, educational status and income levels. The satisfaction of participants who were 41 years of age and above, who were at postgraduate level and who had incomes above 5001 per month was higher. In addition, it was found that there were differences in the satisfaction levels of the participants according to the frequency of tram use. Satisfaction levels of the people who use the tram at least 3 times a day are higher than those who use the tram less. Keywords: Tram, Mass Transit, Statistical Analysis, User Satisfaction.
Collections