Coğrafi bilgi ve becerileri günlük yaşama aktarma durumlarının incelenmesi: Bağcılar ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Coğrafya bilimi araştırmalarının merkezine doğa ve insanı almıştır. İnsan ve doğa etkileşimi ise çeşitli değişimler yaşanmasına sebep olmaktadır. İnsan faaliyetleri çevreyi etkilemiş ve çevrenin şekillenmesini sağlamıştır. Coğrafya bilimi sayesinde çevreden doğru bir şekilde nasıl yararlanacağını öğrenilmiştir. Geçmişten günümüze coğrafi bilgiler artmış ve çevresel kaynaklardan yararlanma sınır tanımaz bir hal almıştır. Ancak günlük yaşamda ihtiyaç duyulan coğrafi bilgi insanların yaşamlarını kolaylaştırmaktadır.Okullarda öğrencilere aktarılan coğrafi bilgiler ders geçme aracı olmaktan öteye gidememiştir. Değişen ve gelişen eğitim anlayışı coğrafya derslerini de etkilemiştir. Yapılandırmacı eğitim anlayışıyla coğrafya derslerinde bilgilerin becerilere dönüşmesi amaçlanmaktadır. Coğrafya derslerinden elde edilen bilgi ve becerilerin ne kadarının günlük yaşamda kullanıldığı coğrafya eğitiminin başarısını ortaya koymaktadır. Günlük yaşamda kullanılan her coğrafi bilgi ve beceri anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştiğinin bir göstergesidir. Bu araştırmanın amacı öğrencilerin coğrafi bilgi ve becerileri günlük yaşama aktarma düzeylerini belirlemektir. Çeşitli değişkenler açısından öğrencilerde var olan coğrafi bilgi ve beceriler sorgulanarak günlük yaşamda kullanılma düzeyi araştırılmaktadır.Araştırma yöntemini tarama (survey) yöntemi oluşturmaktadır. Bu araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ve coğrafya bilgi ve becerileri günlük yaşama aktarma durumlarını belirleyen anket formu kullanılmıştır. Araştırma esnasında katılımcıları belirlerken farklı okul türlerine, sınıf düzeylerine ve eğitim ve öğretim alınan farklı bölümler olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada veri analizleri maddeler ve tablolar halinde açıklanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda öğrencilerin coğrafi bilgi ve becerileri günlük yaşama aktarma düzeyi 3,35 ortalamaya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bu düzey `Orta` olarak ifade edilmektedir. Bu doğrultuda öğrencilerin coğrafi bilgi ve becerileri günlük hayatta uygulama düzeylerinin yeterli seviyede olmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrenciler arasında cinsiyete dayalı bir farklılaşma bulunmadığı; sınıf düzeyleri, okul türleri, okumakta oldukları bölüm ve ebeveyn eğitim düzeyleri değişkenine göre farklılaşma olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin fiziki coğrafya konularını kavramakta zorlandıkları, beşeri ve ekonomik coğrafya konularını daha kolay öğrenerek günlük yaşama aktardıkları sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin coğrafi bilgi ve becerileri günlük yaşama aktarılma düzeyinin arttırılması için ders anlatımı esnasında çağdaş öğretim yaklaşımlarının kullanılması, çeşitli materyallerle ders anlatımının desteklenmesi, ders esnasında yakın çevreden konular seçilmesi ve coğrafya dersinin toplumun her alanına indirgenmesi önerilmektedir. Geography science has taken nature and human to the center of research. The interaction of human and nature has also led to various changes. Human activities have affected the environment and provided shape of the environment. Owing to geographical information, it has been learned how to properly use the environment . From past to present, geographical information has increased and become a more important science. Geographical information, which is especially needed in daily life, has made people's lives easier. Geographical information transferred to students in schools could not go beyond memorization at first.The changing and developing understanding of education has also influenced geography courses. With the constructivist education approach, geography aims to transform knowledge into skills beyond rote knowledge.How much of the knowledge and skill gained from geography courses is learned can be associated with its use in everyday life. Every geographical knowledge and skill used in everyday life is an indicator that meaningful and permanent learning is taking place.The aim of this research will be to examine the situations of transferring geographical knowledge and skills to daily life of students and to determine the permanence of geographical knowledge and skills transferred to students in schools.The research method constitutes the survey method. In this study, semi-structured interview form and the scale of transferring geography knowledge and skills to daily life were used.Secondary education students who are studying different types of schools, class levels and departments were included in the research. Data analysis is described in articles and tables. As a result of the data obtained, it was revealed that students had an average level of 3.35 to transfer geographical knowledge and skills to daily life. This level is expressed as `intermediate`. Accordingly, it was concluded that the level of application of geographical knowledge and skills of students in daily life is not sufficient. There is no gender differentiation among students; it was concluded that there was a stratification according to the variables of education programs, types of students, and education levels of parents. It was concluded that they had difficulties in gripping the geography subjects, and they learned the human and economic geography subjects more easily and transferred them to their daily lives. In order to increase the level of transferring geographic knowledge and skills to daily life, it is recommended to reduce lectures, applications of teaching teachings, support of lecturing with various educational materials, selection of topics from the environment, and collection of geography lessons.
Collections