Hemşirelik eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin güdülenme ve öğrenme stratejileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma; hemşirelik eğitiminde ters yüz öğrenme modeli kullanımının hemşirelik öğrencilerinin güdülenme ve öğrenme stratejileri üzerine etkisini incelemek, ayrıca ters yüz öğrenme modeli kullanılarak aktarılan üniteye özgü akademik başarıyı değerlendirmek amacıyla randomize kontrollü olarak yapıldı.Araştırma, Aralık 2018 – Aralık 2019 tarihleri arasında yapıldı. Araştırmanın örneklemini ters yüz öğrenme modelinin kullanıldığı deney grubunda 47, geleneksel öğrenme modelinin kullanıldığı 47 olmak üzere toplam 94 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında `Öğrenci Tanıtım Formu`, `Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği` ve öğrencilerin üniteye özgü akademik başarının değerlendirilmesinde teorik ve beceri sınavı notları kullanıldı. Veriler, tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerin yanı sıra Pearson ki-kare testi, Fisher-Freeman-Halton Exact Test, Independent samples t- test, Wilcoxon testi Paired samples test ve Mann Whitney U testi kullanılarak değerlendirildi. İstatistiksel anlamlılık sınır değeri p<0,05 olarak kabul edildi. Deney ve kontrol grubundaki öğrenciler tanıtıcı özellikler açısından benzerdi (p<0,05). Ters yüz öğrenme modeli kullanılan deney grubundaki öğrencilerde, geleneksel öğrenme modeli kullanılan kontrol grubuna göre içsel hedef düzenleme (p<0,05), görev değeri (p<0,05), öğrenme ve performansla ilgili özyeterlik (p<0,05) puanlarının daha yüksek olduğu, sınav kaygısının ise daha düşük (p<0,001) olduğu belirlendi. Deney grubundaki öğrencilerin Öğrenme Stratejileri Ölçeği puan ortalamalarının ters yüz öğrenme modeli kullanımı sonrasında kontrol grubundan daha yüksek olduğu bulundu (p<0,05). Ayrıca ters yüz öğrenme modeli uygulanan deney grubunun üniteye özgü teorik, beceri ve başarı puan ortalamasının daha yüksek olduğu belirlendi (p<0,001). Araştırma sonuçları ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin güdülenme, öğrenme stratejilerinin kullanımını ve akademik başarılarını arttıran öğrenci merkezli bir öğrenme yöntemi olduğunu gösterdi. Ters yüz öğrenme modelinin hemşirelik eğitiminde kullanılması önerilmektedir. The research was conducted in a randomized controlled manner to determine the effect of flipped learning model in nursing education on motivation and learning strategies of students, also to evaluate the academic success which is specific to the unit transferred using the flipped learning model.The research was conducted between December 2018 - December 2019. The sample of the study consisted of a total of 94 students. The experimental group of the study consisted of 47 students who were educated flipped learning model and the control group of the study consisted of 47 students who were educated traditional learning model. The data were collected using the `Student information form` and `Scale of Motivation and Learning Strategies`; students' theoretical and skill exam grades were used to evaluate academic success which is specific to the unit. In addition to descriptive statistical methods, the data were evaluated using Pearson's chi-squared test, Fisher-Freeman-Halton Exact Test, Independent-samples t-test, Wilcoxon test, Paired samples test and Mann Whitney U test. Statistical significance limit value was considered as p<0,05. The students in the experimental and control groups were found to be similar in terms of descriptive characteristics (p>0,05). In the experimental group who was educated with flipped learning model, intrinsic goal orientation (p<0,05), task value (p<0,05) and self efficacy for learning and performance (p<0,05) scores were found to be higher and test anxiety (p<0,001) were found to be lower. It was found that the Learning Strategies Scale mean scores of the students in the experimental group were higher than the control group after using the flipped learning model (p <0.05). In addition, it was determined that the unit-specific average of theoretical, skill and achievement points of the experimental group on which the reverse-face learning model was applied (p <0.001). In addition, theoretical, skill and achievement scores of the experimental group was found to be higher than the control group after using the flipped learning model (p<0,05).The results of the study showed that the flipped learning model was as a valuable active learning model which increased the students' motivation and use of strategy and achievement scores of the students. It is recommended to use the flipped learning model in nursing education.
Collections