Sinyalize dönel kavşaklarda farklı denetim yöntemlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı düzensiz akımlardan dolayı aşırı kuyruklanma ve gecikmeleri önlemek için kısmi denetimli sinyalize dönel kavşak(KDSDK) uygulamalarının hangi trafik koşullarında ve geometrik koşullarında geçerli olup olmadığını incelemek. Ayrıca önceki çalışmalardaki bulgularla da teyit etmektir. Yöntem: Bu çalışmada KDSDK denetimi incelenmiştir. Bunun için dönel kavşakta, sirküle olan akımda boşluklar oluşturulur. Bu tür kavşaklar için kontrol detektörlü yaklaşım koluyla sinyalizasyon yapılacağı yaklaşım kolu önem arz etmektedir. Kavşağın ana akımı, detektörle ve bu akımın kavşağa girmesine engel yaratan kolu sinyalizasyonla kontrol edilir. Çalışmada, SIDRA Intersection simülasyon programı kullanılarak elde edilen sonuçlara göre bu kavşağın uygulanabilirliği irdelenmiştir. Bulgular: Trafik hacminin yanı sıra, kavşağın farklı geometrik özelliklerinden; şerit sayısının etkisi önemli düzeyde olduğu görülmüştür. Kavşağın diğer geometrik özelliklerinin etkisi az da olsa değerlendirilebilirliği de ayrıca görülmüştür. SIDRA sonuçlarıyla, trafikte aşırı kuyruklanma ve taşıtların ortalama gecikmelerinin önüne geçmek için özellikle düzensiz trafik akımı olan kavşaklarda uygulanan KDSDK, sinyalize kavşağa ve dönel kavşağa göre daha uygun seçenek olduğunu teyit edilmiştir. Ekonomik, çevresel ve kapasite açıdan da ayrıca KDSDK tasarımının önemli olduğu görülmüştür. Sonuç: Dönel kavşaklarda, ana akımdan dolayı özellikle belli periyotlarda düzensiz akımlar neticesi aşırı kuyruklanma ve taşıtların ortalama gecikmelerinde artış söz konusudur. Kuyruklanma ve gecikmeyi minimize etmek için bu kavşakların belli trafik şartlarında KDSDK olarak yeniden tasarlanması ile kavşak performansında olumlu sonuçlandığı tespit edilmiştir. Dengesiz trafik akımına hizmet veren kavşakları, KDSDK olarak tasarlanması ile birlikte kavşak kapasitesi artarak, çevresel ve ekonomik zarar en aza seviyede olacaktır. Anahtar Kelimeler: dönel kavşak, kısmi denetim, sinyalizasyon, sinyalize dönel kavşak, trafik yönetimi Purpose: The aim of this study is to examine whether Roundabout Metering(RM) applications are valid in which traffic conditions and geometric conditions in order to prevent excessive queuing and delays due to irregular flows. It is also to confirm with the findings in previous studies. Method: In this study, RM control was examined. For this, gaps are created in the circulating flow at the roundabout. For such intersections, the approach arm that will be signaled with the approach arm with control detector is important. The main current of the junction is controlled by the detector and by signaling the branch that prevents this current from entering the junction. In the study, the applicability of this intersection was examined according to the results obtained using the SIDRA Intersection simulation program. Findings: In addition to the traffic volume, different geometric features of the intersection; The effect of the number of strips was found to be significant. Although the effect of other geometric features of the intersection is small, its evaluability has also been seen. With the results of SIDRA, it has been confirmed that RM, which is applied especially at intersections with irregular traffic flow, is a more suitable option than signalized intersection and roundabout in order to avoid excessive queuing in traffic and average delays of vehicles. It has also been seen that the design of the RM is important in terms of economic, environmental and capacity. Conclusion: In roundabouts, there is excessive queuing and an increase in the average delays of vehicles due to irregular currents, especially in certain periods due to the main flow. In order to minimize queuing and delay, it was determined that these intersections were redesigned as RM under certain traffic conditions, resulting in positive intersection performance. By designing the intersections serving unbalanced traffic flow as RM, the intersection capacity will increase and the environmental and economic damage will be minimized.Keywords: Roundabout, Roundabout Metering, Signal Control, Traffic Management
Collections