Sağlık yönetimi öğrencilerinin bölümü tercih nedenleri ve akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu kesitsel çalışmanın amacı Sağlık Yönetimi bölümünü tercih eden öğrencilerin bölümü tercih nedenlerinin ve akademik motivasyonlarının belirlenmesidir. Çalışma Sağlık Yönetimi bölümünde okuyan 2 vakıf (233 öğrenci) ve 2 devlet üniversitesi (174 öğrenci) öğrencileri ile yapıldı. Çalışmaya katılan öğrencilerin %82,3'ü kadın, %17,7'si erkek; vakıf üniversitesinde okuyan kadın öğrencilerin oranı %82, erkek öğrencilerin oranı %18; devlet üniversitesinde okuyan kadın öğrencilerin oranı %82,8, erkek öğrencilerin oranı ise %17,2 bulundu. Veri toplama aracı olarak; tanıtıcı bilgi formu, bölüm seçimini etkileyen faktörler ve akademik motivasyon ölçeği kullanıldı. Çalışmada, tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney-U, Kruskall-Wallis ve Point-Biseral korelasyon analizi kullanıldı. Bölüm tercih nedenleri arasında `Alanın kendimi geliştirmeme olanak tanıması` (%78,6), `Gelecekle ilgili amaçlarıma uygun olması` (%77,1) ve `Prestijli bir meslek olması` (%70,1) değişkenlerinin ön planda olduğu görüldü. Öğrencilerin akademik motivasyon ölçeği ortalama puanı 129,66±25,26 bulundu. Vakıf üniversitesi öğrencilerinin akademik motivasyon ölçeği puan ortalaması (131,28±24,22), devlet üniversitesi öğrencilerinin puan ortalamasından (127,5±26,5) istatistiksel olarak daha yüksek bulundu (p<0,05). Öğrencilerin bölüm tercih nedenlerinin akademik motivasyon ölçeği ile ilişki analizinde en yüksek ilişki düzeyi akademik motivasyon ölçeği ile `Alanın kendimi geliştirmeme olanak tanıması` (r:0,337), `Gelecekle ilgili amaçlarımı uygun olması` (r:0,306), `Prestijli bir meslek olması` (r:0,284) değişkenlerinde görüldü. Yapılan Regresyon analizinde ise `alanın kendimi geliştirmesine olanak sağladığını` ve `prestijli bir meslek olduğunu` düşünerek bölümü tercih eden öğrencilerin akademik motivasyon düzeyi ile ilişkisi anlamlı bulundu (p=0,001; p=0,027). Sonuç olarak; öğrencilerin bölüm tercihlerinin akademik motivasyonları ile ilişkili olduğu görüldü. The purpose of this cross-sectional study is to determine the reasons for choosing the Department of Health Management and the academic motivations of the students. The study was conducted with students from 2 foundation (233 students) and 2 state universities (174 students) studying in the Department of Health Management. 82.3% of the students participating in the study were female, 17.7% were male; the rate of female students studying at a foundation university is 82%, the rate of male students is 18%; The rate of female students studying at a state university was 82.8%, while the rate of male students was 17.2%. As a data collection tool; Introductory information form, factors affecting department selection and academic motivation scale were used. Descriptive statistics, Mann-Whitney-U, Kruskall-Wallis and Point-Biseral correlation analysis were used in the study. Among the reasons for choosing the department, it was seen that the variables `The field allows me to improve myself` (78.6%), `It is suitable for my future goals` (77.1%) and `Being a prestigious profession` (70.1%). The average score of the students' academic motivation scale was 129.66±25.26. The academic motivation scale mean score of foundation university students (131.28±24.22) was statistically higher than the mean score of state university students (127.5±26.5) (p<0.05). In the analysis of the reasons for choosing the department of the students with the academic motivation scale, the highest level of relationship was with the academic motivation scale, `The field allows me to improve myself` (r:0,337), `It is suitable for my future goals` (r:0,306), `Being a prestigious profession` (r:0.284) variables. In the regression analysis, however, the relationship between the academic motivation level of the students who chose the department, thinking that `the field allows me to develop myself` and `it is a prestigious profession`, was found to be significant (p=0.001; p=0.027). As a result; it was seen that the department preferences of the students affected their academic motivation.
Collections