Sosyal medya ağları ve siyasal iletişim ilişkisi: İnönü Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web 2.0 ile İnternet kullanıcılarının da içerik üretmeye başlaması ile birlikte ortaya çıkan sosyal ağlar toplum yapılarını da değiştirmeye başlamış, her birey ya da her kurum sosyal medyada varlık gösterebilir hale gelmiştir. Siyaset kurumu ve siyasi aktörler de yeni iletişim teknolojilerine paralel olarak değişen toplum yapısıyla birlikte dünyada ve Türkiye'de de örnekleri görülebileceği üzere sosyal ağlarda aktif olarak yer almaktadır. Web siteleri, bloglar, forumlar gibi sosyal medya araçları, politik aktörler tarafından doğrudan seçmenlere ulaşmak adına kullanılmaya başlanmıştır. Literatürde birçok araştırma özellikle gençlerin sosyal ağları etkin ve yoğun bir şekilde kullandıklarını göstermektedir. Siyaset açısından gençlerin önemli bir hedef kitle oluşturması, özellikle üniversite gençliğinin teknolojiyi etkin şekilde kullanıyor olması ve gençlerin internet ve sosyal medya üzerinden iletişim yoğunlukları siyasi aktörlerin klasik siyasal iletişim yöntemleri yerine bu kitleye ulaşabilmek adına çevrimiçi iletişim yöntemlerini daha etkin kullanmalarını zorunlu duruma getirmektedir.. Bu çalışmada üniversite gençliğinin siyasi katılım amacıyla sosyal medyayı ne düzeyde kullandıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada örneklem olarak İnönü Üniversitesi'nden 700 öğrenci belirlenmiş, uygulanan bir anket ile üniversite öğrencilerinin siyasi katılım için sosyal medya kullanımlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. With the invention of Web 2.0 communication technologies have changed on a large scale. Users have become content producers and every institution and individual have had the chance to show existence on social media and this change has gradually induced the structure of the socities. Political institutions and political actors are also actively involved in social networks as evidenced by the changing society structure in parallel with new communication technologies, as can be seen in the world and in Turkey. Social media tools, such as websites, blogs , forums, are being used by political actors to reach voters directly. In terms of politics young people form an important target group. According to the researches young people use the new communication technologies, especially social media, effectively and intensively. Therefore it seems compulsory for political actors to wield online communication methods instead of traditional communication methods in order to reach these young people.The purpose of this research is to reveal the usage extent of social media for the purpose of political participation by the university youth. For this purpose, 700 students from İnönü University were determined as a sample and they were applied a survey with which it was tried to reach the results regarding the relationship between political participacition and the social media.
Collections