Stem eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının stem eğitimine yönelik farkındalıklarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve problem çözme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Durmaz, Hüsnüye | |
dc.contributor.author | Çelik, Hande | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:23:46Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:23:46Z | |
dc.date.submitted | 2021-12-13 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740012 | |
dc.description.abstract | STEM eğitimi konusunda bilinçli ve STEM eğitimini olması gerektiği şekilde kullanabilen nitelikli STEM öğretmenlerine duyulan gereksinim doğrultusunda, bu çalışmada STEM eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine, bilimsel yaratıcılıklarına ve STEM farkındalıklarına etkisi ile öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında çalışmaya katılan ülkemizin kuzey batısında bulunan bir il merkezindeki Yüksek Öğretim Kurumu'na bağlı bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin fen bilgisi öğretmenliği programın 3. sınıfında öğrenim görmekte olan 30 fen bilimleri öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu uygun örneklem seçimi ve gönüllülük esasına göre oluşturulmuştur. Çalışmada veri toplama ve veri analizi için nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Ön ve sontest modelli zayıf deneysel desene nitel veriler dahil edilmiştir. Veri toplama araçları olarak problem çözme ölçeği (PÇÖ), bilimsel yaratıcılık ölçeği (BYÖ) ve STEM farkındalık açık uçlu anketi (STEM-A) ön ve sontest olarak uygulanmış ve kullanılan diğer ölçüm araçlarından elde edilen verileri desteklemek ve incelemeleri derinleştirme amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 25 (Statistical Package for the Social Science) programı ile uygun istatistiksel analiz yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nicel bulgulara göre STEM eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine istatistiksel olarak anlamlı bir fark elde edilmemekle birlikte nitel bulgulara göre öğretmen adayları problem çözme becerilerinin, bilimsel yaratıcılıklarının ve STEM farkındalıklarının gelişim gösterdiği yönünde görüş bildirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | There is a need for qualified STEM teachers who are conscious about STEM education and can use STEM education as it should be. In this study, it is aimed to examine the effects of the STEM education on the STEM awareness, problem solving skills and scientific creativity of pre-service science teachers, and the views of pre-service teachers on STEM education.The study was carried out with 30 pre-service science teacher who participated in the study in the 2018-2019 academic year, who studied in the department of science education of the education faculty of a state university affiliated to the Higher Education Institution in a city center located in the northwest of Turkey. In the study, convergent parallel design, one of the mixed research methods in which quantitative and qualitative research methods are used together, was used for data collection and data analysis. Problem solving scale and scientific creativity scale were used as data collection tools in the quantitative dimension of the research. STEM awareness (STEM-A) open-ended questionnaire and semi-structured interview form were used in the qualitative dimension of the research. The quantitative data of the research were evaluated using appropriate statistical analysis methods with the SPSS 25 (Statistical Package for the Social Science) program. Content analysis and descriptive analysis were employed in the analysis of the qualitative data.According to the quantitative findings obtained from the research, it was concluded that the STEM education conducted during the `Science Teaching Laboratory Practices I` course did not improve on the problem-solving skills and scientific creativity of the pre-service science teachers. However, according to the qualitative findings, pre-service teachers stated that their problem-solving skills, scientific creativity and STEM awareness improved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Stem eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının stem eğitimine yönelik farkındalıklarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve problem çözme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of the stem education on pre-service science teachers' awareness on stem education, scientific creativity and skills of problem solving | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-12-13 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10216884 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 698614 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |