Öğrenci hemşirelerde sosyal medya kullanımı, uyku kalitesi ve ilişkili faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma öğrenci hemşirelerde sosyal medya kullanımı, uyku kalitesi ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı araştırma tipinde gerçekleştirildi.Yöntem: Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan öğrenci hemşireler oluşturdu. Araştırma verilerinin toplanmasında ''Öğrencilerin bireysel özelliklerini içeren `Anket Formu`, `Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği` ve `Uyku Kalitesi Ölçeği` kullanıldı. Elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edildi.Bulgular: Çalışma sonucunda öğrenci hemşirelerin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin düşük; uyku kalitesinin kötü olduğu bulundu. Sosyal medya bağımlılığı alt boyutlarından meşguliyet ile yaş arasında negatif zayıf bir ilişki; sosyal medya bağımlılığı ile sosyal medya için günlük ayrılan süre ve gece sosyal medya kullanımı için ayrılan süre arasında pozitif zayıf ilişki belirlendi. Öğrencilerin cinsiyetleri ile sosyal medya bağımlılığı düzeyleri karşılaştırıldığında duygu durum düzenleme, tekrarlama ve sosyal medya bağımlılığı arasında anlamlı fark bulundu. Yine gece sosyal medya kullandığını ifade eden öğrenci hemşirelerin kullanmayanlara göre sosyal medya bağımlılığı düzeylerinin anlamlı şekilde yüksek olduğu; enerji içeceği tüketen öğrenci hemşirelerinin enerji içeceği tüketmeyen öğrenci hemşirelerden daha kötü uyku kalitesine sahip olduğu bulundu. Sosyal medya bağımlılığı düzeyi ile uyku kalitesi arasında pozitif yüksek düzeyde; sosyal medya bağımlılığı ölçeğinin tüm alt boyutları ile uyku kalitesi arasında ise pozitif orta düzeyde ilişki olduğu belirlendi.Sonuç: Çalışma bulguları sonucunda her ne kadar öğrenci hemşirelerin sosyal medya bağımlılığı düzeyi düşük olsa da sosyal medya bağımlılığı ile uyku kalitesinin ilişkili olduğu söylenebilir. Bu nedenle öğrenci hemşirelerin sosyal medya kullanımı dışında uyku kalitesini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve buna yönelik araştırma ve girişimlerin yapılması önerilebilir. Objective: This study was counducted as a descriptive and correlational research type in order to determined the use of social media, sleep quality and related factors in student nurses.Method: The sample of the students of the study consisted of student nurses who voluntarily participated in the research. `Survey Form` which includes the individual characteristics of the students, `Social Media Addiction Scale` and `Sleep Quality Scale` were used to collect the data. The data were analyzed using the SPSS 21 program.Results: As a result of the study, the social media addiction levels of the student nurses were low; sleep quality was found to be poor. There was a negative weak correlation between social media addiction sub-dimensions, occupation and age; A weak positive correlation was determined between social media addiction and the time allocated for social media daily and time allocated for social media use at night. When the gender of the students and their social media addiction levels were compared, a significant difference was found between mood regulation, repetition and social media addiction, while the social media addiction level of the student nurses who stated that they used social media at night were significantly higher than those who did not. It was found that the student nurses who consumed energy drinks had worse sleep quality than the student nurses who did not consume energy drinks. There was a positive high correlationbetween social media addiction level and sleep quality; It was determined that there was a positive moderate correlation between all sub-dimensions of the social media addiction level and sleep quality.As a conclusion; Although the social media addiction level of student nurses is low, it can be said that there was a relationship between social media addiction level and sleep quality. For this reason, it can be recommended that conduct research to determine the factors affecting sleep quality and use of social media in student nurses and effectiveness of planned interventions.
Collections