İnsani hizmet uygulamalarında kültürel yetkinlik eğitimi modeli: Sosyal hizmet öğrencileriyle bir eğitim grubu çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, sosyal hizmet uzmanları kültürel ve dilsel açıdan çeşitlilik gösteren ve sayıları giderek artan müracaatçılara hizmet vermektedir. Kültürel yetkinliğin önemi, sosyal hizmet uygulamasının kalitesi açısından belirgindir ve kültürel yetkinliği artırmayı amaçlayan farklı eğitim modellerine ve yaklaşımlarına daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. İç içe deneysel karma yöntem olarak tasarlanan bu çalışma, daha önce sosyal hizmet alanında tasarlanmış olan eğitim modelleri tarafından yönlendirilen ve Türkiye özelinde uyarlanıp geliştirilen Kültürel Yetkinlik Eğitim Modelinin (KYEM) uygulandığı çalışma gurubundan elde edilen verileri sunmaktadır. Ön test / son test aracı ve değerlendirme görüşmesinden elde edilen veriler doğrultunda eğitim içeriğinin katılımcıların kültürel bilgilerine, öz-farkındalıklarına, sosyal adalet ve çeşitlilik düzeylerini, sosyal baskınlık düzeylerini ve kültürel duyarlılıklarına katkıda bulunduğunu göstermektedir. Nitel görüşme verileri ise kültürel yetkinlik eğitiminin gerekliliğini ortaya koymakta ve katılımcılar eğitim modelini oldukça etkili olarak tanımlamaktadır. Bu anlamda ön test/son test verilerini desteklemektedir. Çalışma gelecekte kültürel yetkinlik ve kültürel açıdan etkili uygulama için temel bilgilerin gelişimine dair veriler ve öneriler sunmakta ve kültürel yetkinlik eğitimini sosyal hizmet eğitim müfredatına entegre etmeye yönelik bir çağrı ile son bulmaktadır. Today, social workers serve a growing number of clients who are culturally and linguistically diverse. The importance of cultural competence, the quality of social work practice is evident, and there is a greater need for different educational models and care aimed at more in the field of cultural competence. Presents the results obtained from the working group in which the Cultural Competence Training Model (KYEM) is applied. It shows the participants' cultural knowledge, self-awareness, social justice and diversity levels, social dominance levels and their conversations in adjective conversations with the data obtained by interviewing the pre-test / post-test tool and evaluation. Qualitative Conversation Sliding reveals the necessity of cultural competence training and the participants describe the training model as highly effective. In this sense, it transmits pre-test / post-test. The study is to provide basic content and recommendations for the basic practice of cultural competence and a call for the integration of cultural competence training into the social work education curriculum for culturally effective practice in the future.
Collections