Çocuk güvenliği açısından ortam gözetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar yaşamları boyunca doğumlarından ölümlerine kadar güvenliğe önem vermişlerdir. Her canlı varlığın az ya da çok güvenlikle ilgili fikir, sezgi ve algısı mevcuttur. Yaşamlarını sürdürdükleri ortamların güvenli olmasını, kullanmış oldukları araçların güvenlikli şekilde tasarlanmış olmasını isterler. Bunların hepsi yaşam güvenliğinin birer parçasıdır ve yaşam güvenliği konusu iş sağlığı ve güvenliğini de içine alan, bu kavramdan daha geniş bir anlam taşıyan ve bunun dışında güvenli okul, güvenli ev, güvenli çevre, güvenli taşıtlar ve benzeri bir çok kavramı ve çocuk güvenliğini de kapsamaktadır.Çocuk Güvenliği konusu ise, çocukların gelişim özelliklerinden kaynaklanan sebeplerle risklerin yeteri kadar farkında olamamalarından dolayı ayrıca önem arz etmektedir. Bu özelliklerden dolayı tek bir çocuğun bile ekstra risk taşıdığı düşünülürse okul öncesi eğitim kurumlarında gurup halinde bulunan çocukların daha fazla risk taşıdığı ise ortadadır. Bu çalışmada ise çocukların gelişim özelliklerine, bunlardan kaynaklanan ayrıcalıklı tehlike ve risklere, okul öncesi kurumlarda alınması gereken önlemlere yer verilmiş olup çocuk güvenliği açısından mevzuat ve uygulamadaki eksiklikler ile bir standardın olmamasına dikkat çekilmiştir. Sonuç olarak bazı ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de çocuk güvenliği uzmanlığının neden ayrı bir disiplin olması gerektiğine yer verilmiştir. Throughout their lives, people have given importance to security from birth to death. Every living being has more or less security-related ideas, intuitions and perceptions. They want the environments they live in to be safe and the vehicles they use to be designed to be safe. All of these are a part of life safety, and the subject of life safety includes occupational health and safety, has a wider meaning than this concept, and also covers many concepts such as safe school, safe home, safe environment, safe vehicles and child safety.The issue of Child Safety, on the other hand, is also important because of the fact that children are not sufficiently aware of the risks due to their developmental characteristics. Considering that even a single child carries an extra risk due to these characteristics, it is obvious that children in groups in pre-school education institutions carry more risks. In this study, the developmental characteristics of children, the privileged dangers and risks arising from them, the precautions to be taken in pre-school institutions are included and attention is drawn to the deficiencies in legislation and practice and the lack of a standard in terms of child safety. As a result, the reason why child safety expertise should be a separate discipline in our country, as in some countries, is given.
Collections