Semâvât ve arz hakkındaki ayetlere bilimsel yaklaşımlar -ilk dönem ve çağdaş dönem literatür bağlamında bir değerlendirme-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle son iki asırda avrupa'da yaşanan bilimsel gelişmeler karşısında geri duruma düşen İslam coğrafyasında dinin/İslamın bilimsel gelişmeye karşı olmadığı bilakis Kuran-ı Kerimin bir çok ayeti bilimsel gelişmeleri doğruladığı ve hatta önceden haber verdiği düşüncesi ortaya atılmış ve bilimsel verileri kuran tefsirinde değerlendirme yaklaşımı yaygınlık kazanmıştır. Çalışmamız giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde bilimsel tefsirle ilgili kavramsal ve tarihsel çerçeve ele alınmış, 1. Bölümde Semâvât hakkındaki bazı ayetlere, 2. Bölümde Arz hakkındaki bazı ayetlere son iki asırda yapılan bilimsel tefsirlere yer verilmiş ve bu tefsirlerin dil, bağlam ve sahabe-tabiûn yorumları ile uygunluğu ele alınmıştır 2. Bölümde de arz hakkındaki bazı ayetler hakkındaki yorumlara yer verilmiş ve bu tefsirlerin dil, bağlam ve sahabe-tabiûn yorumları ile uygunluğu ele alınmıştır. Especially in the last two centuries, in the Islamic geography which receded into background against the scientific developments in Europe, the thought, which religion / Islam wasn't against scientific developments, even many verses of the Qur'an confirm the scientific developments, and informed before were suggested and the approach to evaluate the scientific data in the exegesis of Qur'an became widespread.The study consists ıntroduction and other two parts. In the introduction, the conceptual and historical framework of scientific exegesis is discussed. In the first part some verses about heavens, in the second part scientific exegesis that were commented in the last two centuries on some verses about the earth were included and the appropriates of these exegesis with their language, context and Sahaba and Tabi-un's comments were discussed. In the second part the comments on some verses about the earth and the appropriates of these exegesis with language, context and Sahaba and Tabi-un' comments were discussed.
Collections