Sağlık meslek lisesi öğretmenlerine verilen çocuk ihmal ve istismar eğitiminin bilgi ve farkındalıklarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; sağlık meslek lisesi öğretmenlerine verilen çocuk ihmal ve istismar eğitiminin bilgi ve farkındalıklarına etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı kamu ve özel Sağlık Meslek Liselerinde görev yapan 215 öğretmenin (ulaşım oranı; 70.5) katılımı ile Eylül 2016- Nisan 2017 tarihleri arasında yapılmıştır. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Araştırmaları Etik Kurulu'ndan onay ve Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden kurum izni alınmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden öğretmenlere çocuk istismar ve ihmali ile ilgili eğitim verilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu ve Çocuk İstismarı ve İhmalinin Belirti ve Risklerini Tanılanmasına Yönelik Ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Veriler bilgisayar yardımı ile değerlendirilmiştir ve ortalamalar, standart sapma ve yüzdeler ile gösterilmiştir. İstatistiksel analizlerde Ki–Kare, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ve Mc Nemar testi kullanılmış olup, p < 0.05 değeri istatistiksel açıdan anlamlı kabul edilmiştir.Araştırmaya katılan öğretmenlerin %63.7'si kadın, %80.5'i evlidir. Öğretmenlerin yaş ortalaması 40.5 ± 9.9 yıldır. Öğretmenlerin %87.4'ü araştırmacı tarafından verilen eğitimi yeterli bulmuştur. Öğretmenlerin en çok karşılaştıkları istismar türünün fiziksel istismar (%55.4) olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin istismar türlerinden biri ile karşılaşma durumunda bildirim yapacaklarını (%98.1), bildirim yapacakları yere bakıldığında ilk sırada idari birimin (%65.1) yer aldığı görülmüştür.Sonuç olarak, araştırma grubundaki öğretmenlerin yaş ve meslekte çalışma yılı gibi özelliklerin farkındalıklarına önemli bir etkisi bulunmamıştır. Kadın öğretmenlerin ölçekten aldıkları puanlar erkek öğretmenlerin puanlarından anlamlı ölçüde yüksek bulunmuştur (p<0.05). Branş bazında bakıldığında meslek dersi öğretmenlerinin ölçekten aldıkları toplam puan en yüksek bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İhmal ve istismar, çocuk istismarı, öğretmen, sağlık meslek liseleri,eğitim This research which is descriptive and segmental is carried on medical health high school teachers' to evaluate their knowledge and awareness after being informed on the child abuse and negligence.The survey carried on 215 teachers who work at government school and private school of Kayseri Public Education Directorate between September 2016 and April 2017.The required Approval were received from Erciyes University Medical Faculty Clinic Researches ethical commission and Kayseri Public Education Directorate.Teachers who accepted to join the survey were educated on child abuse and negligence. Data's were optained by way of survey sheets which is prepared by the researcher and the scale that diagnose the symptoms and risk of the child abuse and negligence. Data's were evaluated by computer and the averages are showed by way at standart drift and percentage.Ki-square and the difference between two averages importance test and variance analyses were used in the statistical analyses. At the end p<0.05 was accepted meaningful for statistical angle. %63.7 of the teachers joined to the survey were female; %80.5 are married. The average age of the teachers' were 40.5 ± 9.9 years. %87.4 percent of the teachers' found the education that given by the researcher enough. It was seen that the teachers faced most with the physical abuse (%55.4). It was seen that on condition that teachers were exposed to one of those abuses, they will declare (%98.1). And the first place would be directory of the schools.As a result, there aren't seen any awarenees affects of the age and avarege working year like specifications of the teachers. The total point that female teachers took from the survey was more than the male ones and the difference between them was found meaningful by the statistics (p<0.05). It was found that the highest points in the survey was taken by the health teachers.Keywords: Abuse, child abuse, teacher, medical high schools, education
Collections