Montessori sistemi ile verilen eğitimin 48-72 aylık okul öncesi öğrencilerinin öz düzenleme beceri düzeyine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Montessori sistemi ile verilen eğitimin 48-72 aylık okul öncesi öğrencilerinin öz düzenleme becerisi ile ilişkisinin incelenmesidir.Çalışmanın örneklemini İstanbul'da yaşayan, Montessori sistemi ile eğitim alan 35 okul öncesi öğrenci ve yine İstanbul'da yaşayan, Montessori sistemi ile eğitim almayan 33 okul öncesi öğrenci olmak üzere toplam 68 okul öncesi öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla Demografik Bilgi Formu ve Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği (OÖDÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 16.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmadan elde edilen verilere göre; Montessori ile alınan eğitim ve öz düzenleme becerisi düzeyi arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Montessori sistemiyle eğitim alma ve öz düzenleme becerisinin alt boyutları olan dikkat/dürtü kontrolü ve olumlu duygu faktörleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin öz düzenleme, dikkat/dürtü kontrolü ve olumlu duygu faktörü düzeyleri ile yaş, kardeş sayısı, doğum sırası, ailenin gelir durumu, anne/baba yaşı ve anne/baba eğitim durumu arasındaki korelasyon incelendiğinde; öz düzenleme becerisi ile babanın eğitim durumu arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir korelasyon saptanmıştır (p=0,039 r=0,251). Bunun yanı sıra, dikkat/dürtü kontrolü ile çocuğun yaşı arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir korelasyon saptanmıştır.Son olarak çalışmamızda elde edilen bulgular, literatür ışığında tartışılmış, çalışmanın sınırlılıkları belirtilmiş ve gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öz Düzenleme, Dikkat/Dürtü Kontrolü, Olumlu Duygu, Erken Çocukluk Dönemi, Okul Öncesi Eğitim, Montessori Sistemi Eğitimi This research aims to study the association between receiving education through Montessori system and 48-72 months old preschool students' self regulation skills. The sample of the study consists of 68 preschool students among which 35 of them live in Istanbul and receive education through Montessori system and 33 preschool students who also live in Istanbul but do not receive education through the Montessori system. The Demographic Information Form and Preschool Self Regulation Scale (PSRS) were used to collect data. The collected data of the research was analyzed through SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 16.0 program. Based on the collected data in the study, there was not any statistically significant relationship between receiving education through Montessori system and the level of self regulation skill. There was not any statistically significant difference between receiving education through Montessori system and sub-dimensions of self regulation skill, attention/impulse control and positive emotion factors. When the correlation between the students' self regulation, attention/impulse control, positive emotion factors' level and their age, number of siblings, birth order, family income status, parents' age, parents' education levels were analyzed, a positive statistically significant but weak correlation was found (p=0,039 r=0,251). In addition to this, there was a positive statistically significant but weak correlation between attention/impulse control and the age of the child. Lastly, the results found in the study have been discussed in light of the literature, the limitations of the study have been expressed and suggestions for future studies have been made. Key Words: Self Regulation, Attention/Impulse Control, Positive Emotion, Early Childhood Period, Preschool Education, Montessori System Education
Collections