Ahmet Şerif İzgören'in çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Ahmet Şerif İzgören'in çocuklar için yazmış olduğu eserlerin çocuk edebiyatının temel ilkelerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın materyalini Ahmet Şerif İzgören'in 2020 yılından önce kaleme aldığı sekiz çocuk kitabı oluşturmaktadır. Eserler çocuğa görelik ilkesi ön planda tutularak dış yapı, iç yapı ve eğitim ilkeleri başlıklarına göre incelenmiştir.Ahmet Şerif İzgören'in eserleri incelendiğinde hem iç yapı hem de dış yapı bakımından genel olarak çocuklara uygun olduğu tespit edilmiştir. İzgören'in eserlerinde hem iç yapı hem de dış yapı açısından çocuklara uygun olmayan bazı unsurlar da saptanmıştır. İncelenen eserlerin tamamının eğitim ilkeleri açısından hedef kitleye uygun olduğu sonucuna ulaşılmış ve çocukların kişiliğine katkı sunacak olumlu özelliklere sahip olduğu tespit edilmiştir. In this research, it is aimed to examine the works written by Ahmet Şerif İzgören for children according to the basic principles of children's literature. In the research, the document analysis method, one of the qualitative research methods, was used. The material of the research consists of eight children's books written by Ahmet Şerif İzgören before 2020. The works were examined according to the titles of external structure, internal structure and educational principles, keeping the principle of being suitable for the child in the foreground.When Ahmet Şerif İzgören's works are examined, it has been determined that they are generally suitable for children in terms of both internal and external structure. İn İzgören's Works, some elements that are not suitable for children have been identified in terms of both internal and external structure. It has been concluded that all of the examined works are suitable for the target audience in terms of educational principles and it has been determined that they have positive features that will contribute to the personality of children.
Collections