Eğitim ya da Eğitim dergisinde yer alan metinlerin söz varlığı ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Eğitim ya da Eğitim dergisinde yer alan söz varlığı unsurlarını ve değerler eğitimini tespit etmektir. Derginin 2019 Kasım ayından itibaren iki ayda bir yayımlanan sayıları incelenmiştir. 1 yıllık yazılı basım süreci takip edilmiştir. Araştırma, dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde problem durumuna, alt problem cümlelerine, amaca, öneme değinilmiş ardından sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde ise kavramsal çerçeve üst başlığıyla sözcük kavramına, söz varlığı ve unsurlarına, değerler eğitimine değinilmiştir. İkinci bölüm olan yöntem kısmında betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini YA DA dergisinin ilk altı sayısı oluşturmaktadır. Üçüncü bölümdeyse bulgular ve yorum başlığıyla tespiti yapılan söz varlığı unsurlarına, değerler eğitimine dair çıkarımlara yer verilmiştir. Daha sonra dergideki söz varlığı unsurlarının içerisinde yer alan değerlere değinilmiştir. Değerlerin daha çok deyimler içerisinde yer aldığı tespit edilmiştir. YA DA dergisinin başta deyim olmak üzere ikilemeler konusunda zengin bir içeriğe sahip olduğu görülmektedir. Atasözleri, ilişki sözleri ve kalıplaşmış sözlerin kullanımı sınırlı kalmıştır. Tespiti yapılan söz varlığı unsurları ve değerler eğitimi tablo halinde sunulmuştur. Değerler eğitiminin kök değerleri her sayıda yer almıştır; fakat bazı alt değerlerin yer almadığı tespit edilmiştir. Son bölüm olan dördüncü bölümde ise tartışma, sonuç, öneriler, kullanılan kaynaklar ve ekler sunulmuştur. Türkçe Öğretim Programı (2019), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı'na (2017) göre tespiti yapılan değerlerden yararlanılabilmesi için önerilerde bulunulmuştur.Bu çalışma, sonrasında yapılacak araştırmalara farklı bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Yapılacak çalışma Eğitim ya da Eğitim dergisini inceleme ile sınırlıdır. The main purpose of this study is to determine the vocabulary elements and values education in Eğitim ya da Eğitim journal. The issues of the journal published every two months since November 2019 were reviewed. The 1-year written printing process has been followed. The research consists of four parts. In the introduction part of the study, the problem situation, sub-problem sentences, purpose and importance are mentioned and then assumptions, limitations and definitions are emphasized. In the first part, the concept of words, vocabulary and its elements, and values education are discussed with the title of conceptual framework. In the second part, method part, descriptive research model was used. The working universe of the research consists of the first six issues of the YA DA journal. In the third part, under the title of findings and interpretation, the elements of vocabulary determined and inferences about values education are included. Then, the values included in the vocabulary in the journal were mentioned. It has been determined that the values are mostly included in the statements. It is seen that the YA DA magazine has a rich content on dilemma, especially on idioms. The use of proverbs, relationship words, and stereotypes has been limited. The vocabulary elements and values education determined are presented in a table. The root values of values education have been included in each issue; but it was determined that some sub-values were not included. In the fourth chapter, which is the last chapter, discussion, conclusion, suggestions, sources and appendices are presented. Suggestions have been made in order to benefit from the values determined according to the Turkish Education Program (2019), the Turkish Language and Literature Curriculum (2017).This study aims to bring a different perspective to subsequent research. The work to be done is limited to examining the Education or Education magazine.
Collections