Öğretmenlerin duygusal zekaları, pozitif psikolojik sermayeleri ve iş tatminleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin duygusal zeka, pozitif psikolojik sermaye ve iş tatminleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin duygusal zeka, pozitif psikolojik sermaye algıları ve iş tatmin düzeylerinin yaş, cinsiyet, okuldaki hizmet süresi, medeni durum, eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiş; duygusal zeka, pozitif psikolojik sermaye ve iş tatminleri arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur. Araştırma nicel yöntemli olup ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evreni 2020-2021 yılları arasında İzmir ili Bornova, Bayraklı , Gaziemir, Karabağlar, Konak, Karşıyaka merkez ilçelerinde görev yapan 9601 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini basit, tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 365 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla `Duygusal Zeka Ölçeği`, `Pozitif Psikoloji Sermaye Ölçeği` ve `Minnesota İş Tatmini Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma, öğretmenlerin duygusal zeka, pozitif psikolojik sermaye ve iş tatminine ilişkin görüşlerinden yola çıkarak nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS22 istatistik programı kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda korelasyon analizlerine göre öğretmenlerin iş tatmini ile pozitif psikolojik sermaye arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Öğretmenlerin duygusal zeka ve iş tatminleri ile duygusal zeka ve pozitif psikolojik sermayeleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zeka, Pozitif Psikolojik Sermaye, İş Tatmini, Öğretmen The aim of this research is to examine the relationships between teachers' emotional intelligence, positive psychological capital and job satisfaction. For this purpose, it was examined whether teachers' emotional intelligence, positive psychological capital perceptions and job satisfaction levels differed significantly according to age, gender, length of service at school, marital status, education level; The relationships between emotional intelligence, positive psychological capital and job satisfaction were revealed. The research is quantitative method and is in relational survey model. The universe of the research consisted of 52191 teachers in Izmir between the years 2020-2021. The sample of the study consists of 365 teachers selected through, random sampling. `Emotional Intelligence Scale`, `Positive Psychology Capital Scale` and `Minnesota Job Satisfaction Scale` were used to collect the data of the research. In the quantitative dimension of the study, the relational survey model, one of the quantitative research methods, was used based on the teachers' views on emotional intelligence, positive psychological capital and job satisfaction. SPSS22 statistical program was used to analyze the data collected in this study. As a result of the research, a significant relationship was found between teachers' job satisfaction and positive psychological capital, according to correlation analysis. A significant relationship was found between teachers' emotional intelligence and job satisfaction and emotional intelligence and positive psychological capital.Keywords: Emotional Intelligence, Positive Psychological Capital, Job Satisfaction, Teacher.
Collections