Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoğaltay, Nazım
dc.contributor.authorErbek, Dilan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:15Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:15Z
dc.date.submitted2023-03-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739126
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin toplumsal cinsiyet algıları ile kadın yöneticilere karşı tutumları arasındaki ilişki incelemektir. Çalışma ilişkisel desende yapılandırılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Siirt ili merkez ve ilçelerinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kamu okullarında görev yapan kadın yöneticilerin bulunduğu okullardaki 965 öğretmen oluşturmaktadır. Evrenden küme örnekleme yoluyla seçilen 445 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada Çelişik Duygulu Cinsiyetçilik Ölçeği ve Kadın Yöneticilere Karşı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çelişik duygulu cinsiyetçilik alt boyutlarından düşmanca cinsiyetçilik puanı ile öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin çelişik duygulu cinsiyetçilik algıları kadın yöneticilere karşı tutumlarını yordamaktadır. Çelişik duygulu cinsiyetçilik alt boyutlarının kadın yöneticilere yönelik tutumlarının %21'ini açıklayabildiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to analyze the relationship between teachers' gender perceptions and attitudes towards female administrators. The study is structured in a relational pattern. The universe of the study consists of 965 teachers in schools where woman managers work in primary, secondary and high schools affiliated to the Ministry of National Education in the center and districts of Siirt province in the academic year of 2020-2021. 445 teachers selected from the universe through cluster sampling method. The Ambivalent Sexism Inventory and Attitudes Towards Women As Managers Scale (ATWOM) were used in the study. According to the findings of the study, a negative significant relationship was found between the hostile sexism, one of the sub-dimensions of ambivalent sexism, and the attitudes of teachers towards female administrators. The ambivalent sexism perceptions of teachers predict their attitudes towards female administrators. It has been determined that sub-dimensions of the ambivalent sexism can explain 21% of their attitudes towards female administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin toplumsal cinsiyet algıları ile kadın yöneticilere karşı tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between gender perceptions and attitudes towards female administrators of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-28
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWomen managers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmSexism
dc.subject.ytmGender
dc.identifier.yokid10328591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675306
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess