Sinyalize kavşaklarda doygun akım değerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doygun akım sinyalize kavşaklarda, sinyal devre süresi, kavşak kapasitesi, hizmet düzeyive gecikme değerinin hesaplanmasında temel parametredir. Doygun akım değerihesabında farklı yöntemlerden yararlanıldığı gibi literatürde varsayılan değerinkullanılması da önerilmektedir. Bu çalışmada doygun akım değerinin hesaplanmasındatakip aralığı, HCM ve olaslık dağılımlarından yararlanılmıştır. Takip aralığı yöntemindekavşağı boşaltan taşıtlar arasındaki zaman cinsinden takip aralık değeri, gözlem yoluylaelde edilmiştir. Bunun için Niğde'de sinyalize olarak kontrol edilen Sabancı Kavşağı'naait bir yaklaşım kolu için sahada farklı zamanlarda video çekimleri yapılmış ve dolaylıgözlemler ile takip aralık değerleri bulunmuştur. Bu değerler istatistiki olarak analizedilmiş ve irdelenmiştir. Zaman cinsinden taşıt aralıklarının tanımlayıcı istatistikleritaşıtların kuyruktaki sıralamalarına ve şeritlere göre analiz edilmiş, dağılımlarımodellenmiş ve dağılımların ortalama değerleri kullanılarak doygun akım değerihesaplanmıştır.HCM yöntemiyle temel doygun akım değerinin hesabında, kavşağıntrafik, yol ve geometrik koşullarını yansıtan düzeltme faktörlerinden yararlanılmıştır.Hesaplanan doygun akım değerlerinin sinyalize kavşak performansına etkisi mikroskopikanalitik simülasyon programı SIDRA ile ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: HCM Yöntemi, taşıt takip aralığı, sinyalize dönel kavşak, dağılım Saturation flow is the main parameter for intersections to determine cycle time, capacity,level of service and delay. Though there are many methods defined in the literature forsaturation flow, it is usually selected default value. In this study, saturation flow wascalculated by using the discharge headway and Highway Capacity Manual method.Discharge Headway was obtained from observing discharging vehicles passing stop lineafter the green interval. For this purpose, video recordings were made at different timesin the field for an approach of Sabancı Intersection, which is signalized in Niğde anddischarge headway was calculated with indirect observations. These values wereanalyzed statistically and discussed. Descriptive statistics of vehicle intervals in terms oftime were analyzed according to the queues and lanes of the vehicles, their distributionwas modeled, and the saturation flow value was calculated using the mean values of thedistributions. The correction factors reflecting the traffic, road and geometric conditionsof the intersection were used in the calculation of the basic saturation flow value with theHCM method.The effect of saturation flow values on traffic flow performance atsignalized intersections has been demonstrated with the microscopic analytical simulationprogram SIDRA.Keywords: HCM Method, discharge headway, signalized intersection, probability distributions
Collections