Trakidasitik Agregasının Beton Yol Kaplamalarında Kullanılabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada trakidasitik agregasının beton yol kaplamalarında kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışma kapsamında trakidasitik agregası kullanılarak lifli ve lifsiz olmak üzere dört farklı beton türü üretilmiş ve bu betonların dayanım-durabilite özelliklerini araştırmak amacıyla basınç, eğilme, donma-çözünme, Böhme-aşınma ve birim hacim ağırlık deneyleri yapılmıştır. Trakidasitik agregasının fiziksel ve kimyasal özelliklerini tayin etmek amacıyla su emme kapasitesi tayini deneyi, birim ağırlık deneyleri, özgül ağırlık deneyleri, kimyasal özellikleri tayini deneyleri; parçalanma direncini belirlemek amacıyla da Los Angeles deneyi yapılmıştır. Betonun iç yapısını, çimento-lif aderansını, boşluk yapısını incelemek amacıyla SEM-EDX-XRD analizleri yapılmıştır. Tüm beton numunelerine 28 gün 20˚C su kürü ve kombine kür olarak 3 gün 20˚C su kürü + 2 gün 200˚C etüv kürü uygulanmıştır. Yapılan basınç ve eğilme deneyleri sonucuna göre en yüksek dayanım DLPB kombine kür numunesinden elde edilmiştir. Böhme aşınma deneyinde en iyi performans DLPB su kürü, donma çözülme deneyinde ise en iyi performans DB kombine kür uygulanmış numuneden alınmıştır. Çalışma sonuçları trakidasitik agregalı pudra betonların beton yol kaplamalarında kullanılabilirliğini ortaya koymuştur. In this study, the usability of trachydacitic aggregate in the concrete road pavement was investigated. For this purpose, four new types fibrous and fiberless concrete specimens were employed. Compression, flexural, freezing-thawing, Bohme abrasion and unit weight tests were performed to investigate strenght-durability properties of concrete, To obtain physical and chemical properties of trachydacitic aggregate; water absorption, specific gravity, unit weight, chemical analysis tests were performed and also Los Angeles abrasion test was incorporated to obtain agregate's resistance to fragmentation. For the purpose of examination internal structure, cement-fiber adherence, void structure of concrete, SEM-EDX-XRD analyses were performed. As curing applications, two types cures were applied: 28 days 20 °C water curing and as combined curing 3 days 20 °C water curing + 2 days 200 °C oven curing. As a result of the compression and flexural tests, the highest results were obtained by combined curing applied DFPC. Regarding to Bohme abrasion and freezing-thawing test, best performance was gotten by water curing applied DFPC and combined curing applied DC samples respectively. Experimental results have proved the usability of trachydacitic aggregated RPC in the concrete road pavement.
Collections