Gerçekçiliğin inşasında İbsen ve oyunları
dc.contributor.advisor | Aydemir, Bünyamin | |
dc.contributor.author | Gürlevük, Semiha | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:15:22Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:15:22Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-20 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738864 | |
dc.description.abstract | Ondokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan gerçekçi akım, edebiyat ve sanatın heralanında özellikle tiyatro sahnesinde de doğruların net bir şekilde ortaya konmasını amaçlayanbir akım olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmayla öncelikli olarak gerçekçi akımın ortayaçıkmasına zemin hazırlayan nedenlerle birlikte kavram olarak ne anlatmak istediği, türleri vetiyatro sahnesindeki yeri üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda modern tiyatronun öncüsü olanNorveçli yazar Henrik Ibsen'in oyunlarındaki gerçekçi yaklaşımı ve bu yaklaşımla oyunlarınıele alış biçimi açıklanmak istenmiştir. Yine, modern tiyatronun ilk eserlerini veren Ibsen'inözellikle oyunlarına getirdiği yeniliklerin başında düz yazının önemiyle, günlük dilin doğallığıve oyunlarını kaleme alırken takındığı tavır üzerinde durulmuştur. Oyunlarında bireyin toplumiçindeki sorunları Ibsen'in geniş bir çerçevede eleşti yaparak irdelediği gözler önüne serilmiştir.Ibsen, oyunlarında gerçekçi yaklaşımının yanı sıra modernist yaklaşımı ile hem biçimsel hemde izlenebilirlik unsurların ana ögesi olan öznelliği ortaya koyarak, içsel bir özdeşleşmekurmayı başarmış bir yazardır.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Akım, Modernizm, Tiyatro, Ibsen | |
dc.description.abstract | The realist movement emerged as a movement that aimed to reveal the truth clearly in everyfield of literature and art, especially on the theater stage in the second half of the nineteenthcentury. In this study, the focus is primarily on the reasons that paved the way for the emergenceof the realistic movement, its expressions and types as a concept, and its place on the theaterstage. At the same time, the aim is to explain the realistic approach of the plays of theNorwegian writer Henrik Ibsen, who is also one of the pioneering figures of modern theater,and the way he handles his plays with the realist movement. The innovations that Ibsen, whoproduced the first works of modern theater, brought to his plays, the importance of prose, thenaturalness of daily language, and the attitude he took while writing his plays were emphasized.It has been revealed that Ibsen, who focuses on the problems of the individual in society in hisplays, criticizes and examines them in a wide framework. In addition to his realistic approach,Ibsen is a writer who has succeeded in establishing an inner identification by revealingsubjectivity, which is the main element of both formal and traceability elements, with hismodernist approach.Keywords: Realistic Movement, Modernism, Theatre, Ibsen | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Gerçekçiliğin inşasında İbsen ve oyunları | |
dc.title.alternative | Ibsen and games in the construction of reality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-20 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Ibsen, Henrik | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.identifier.yokid | 10309235 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 733748 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |