Marcel Duchamp'ın 'Boîte-en-valise /Bavul içindeki kutu' adlı eserine eleştirel bir bakış
dc.contributor.advisor | Eyigör Pelikoğlu, Fevziye | |
dc.contributor.author | Şahin, Müjde | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:15:17Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:15:17Z | |
dc.date.submitted | 2022-12-28 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738851 | |
dc.description.abstract | 20.yüzyıl sanatında, en etkili figürlerden biri olan Marcel Duchamp (1887-1968), günümüz sanatında Neo-Duchamp ve Post-Duchamp olarak etkinliğini sürdüren belirgin bir sanatsal tavrın öncüsü olarak konumlandırılmıştır. Sanatçının, koleksiyon ve koleksiyonerlik düşüncesini barındırdığı zannı yaratan 'Boîte-en-valise' eseri ve devam serisi olarak üretilmiş olan 'yeşil/ bej/kırmızı kutu' vb. diğer eserlerinin bütünsellik içerisinde ve derinlemesine incelenmesi tez konusunun temel amacı olmuştur. Tez konusu nitel bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Duchamp'ın sanatında 'Boîte-en-valise' adlı eserinin önemi; eserin kendisi ve devam serilerinin neden-sonuç ilişkilerinin irdelenmesi; Duchamp'ın söz konusu eserinin çağdaş sanatçılar üzerindeki etkisinin incelenmesi; ve elde edilen verilerin tasarım sürecine dahil edildiği bir sanatsal uygulama alanının yaratılması olarak aşamalandırılmıştır. Marcel Duchamp'ın 'Boîte-en-valise /Bavul içinde kutu' adlı eseri, yalnız 20.Yüzyıla özgü bir kapsamda olmayıp, geçmişten günümüze biricik niteliğiyle 'sanat yapıt(lar)ı'na atfedilen 'meta değeri'/ 'gösterge değeri'/ 'sergi değeri'ni sorgulaması, dolayısıyla sorgulatması ve (yeniden) üretim sürecini görünür kılması açından büyük bir önem arz eder. Bu çalışmada, 'Boîte-en-valise' nesnel bir biçimde incelenerek bir sanat yapıtını anlamanın ve anlamlandırmanın önemi ortaya koyulmuştur. Yapıt, etki ve etkilenmeyi kavramanın, malzemesinin kendisini görünür kılarak/saklayarak zamansal bir sürece dahil olmanın, üretildiği zamanın öncesi ve sonrasına işaret etmenin, üretildikten sonra yeniden üretilme olasılıklarını hesap etmenin bir zorunluluk haline gelişinin kanıtı olmuştur. Günümüz sanatının gereksindiği yorumsama ve eleştirelliğin odağında geliştirilmiş böylesi bir çalışmanın, benzer çalışmalara katkı sağlaması öngörülmüştür. | |
dc.description.abstract | Marcel Duchamp (1887-1968), one of the most influential figures in 20th century art, is positioned as the pioneer of a distinctive artistic attitude that continues to be influential in today's art as Neo-Duchamp and Post-Duchamp. The main aim of the thesis is to examine Duchamp's 'Boîte-en-valise' work which creates the illusion that he harbors the idea of collection and collectorship and it's continuation series the 'green/beige/red box' works The subject of the thesis was carried out as a qualitative study. The study focuses on the importance of Duchamp's work 'Boîte-en-valise' in his art; examining the cause-effect relationships of the work itself and its continuation series; Examining the effect of Duchamp's work on contemporary artists; and the creation of an artistic practice area in which the obtained data is included in the design process.Marcel Duchamp's work 'Boîte-en-valise / Box in a suitcase' is not only in the scope of the 20th century, but also attributed to the 'work of art' with its unique quality from past to present, 'commodity value'/ 'indicative value' / It is of great importance in terms of questioning the 'exhibition value', thus making it questionable and making the (re)production process visible.In this study, 'Boîte-en-valise' is examined objectively and the importance of understanding and making sense of a work of art is revealed. The work has become the proof that it has become a necessity to grasp the effect and being affected, to be involved in a temporal process by making/hide the material itself, to point to the before and after the time it was produced, to calculate the possibilities of its reproduction after it has been produced. It is envisaged that such a study, developed in the focus of the hermeneutic and criticism required by today's art, will contribute to similar studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Marcel Duchamp'ın 'Boîte-en-valise /Bavul içindeki kutu' adlı eserine eleştirel bir bakış | |
dc.title.alternative | A Critical View on Marcel Duchamp's 'Boîte-en-valise/Box in a suitcase' | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-12-28 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328287 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 765987 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |