Reaktif kontrollü sıkıştırma ile ateşlemeli bir motorda LPG-dizel yanmasının deneysel incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde otomobil kullanımının artmasıyla birlikte oluşan ciddi enerji ve çevre sorunları ile birlikte hızla artmakta olan katı emisyon standartları, içten yanmalı motorların performansının artırılmasına yönelik çalışmaların önem kazanmasına neden olmuştur. Araştırmacılar tüm bu sorunlara çözüm olabilecek alternatif yakıt kullanımı üzerinde uzun yıllardır çalışma yapmaktadırlar. Konvansiyonel yanma türlerinin dışında farklı yanma türleri üzerinde yapılan çalışmalar alternatif yanma modları arasında homojen dolgulu sıkıştırma ile ateşlemeli (HCCI), kısmi ön karışımlı yanma (PPC) ve Reaktif Kontrollü Sıkıştırma ile Ateşlemeli (RCCI) yanma modlarının araştırılmasını zorunlu hale getirmiştir.Bu tez çalışmasında bir dizel motorun RCCI yanma modunda benzin-dizel ve LPG-dizel yakıtlarının deneysel incelemesi gerçekleştirilmiştir. Alternatif yakıt kullanımına uygun hale getirilen LD820 motorunda yakıt karışımı olarak direkt silindir içerisine püskürtülen yüksek reaktiviteli dizel yakıt ve emme portuna püskürtülen düşük reaktiviteli LPG, Benzin yakıtları üzerine ağırlık verilmiştir. Deneylerde farklı ön karışım ve EGR değerleri için deneyler tekrar edilmiştir. Düşük sıcaklıkta stabil bir yanma gerçekleştirerek NOx ve is emisyonlarının azaltılması hedeflenmiştir. Today, strict emission standards which are increasing rapidly with the serious energy-environmental problems caused by the increase in the use of automobiles has led to the importance of studies to increase the performance of internal combustion engines.Researchers have been working for many years on the use of alternative fuels, which can be a solution to all these problems. Studies on different combustion modes include the investigation of homogeneous filled compression ignition (HCCI), partial premixed combustion (PPC) and reactive controlled compression ignition (RCCI) combustion modes among alternative combustion modes made it necessary except for conventional combustion types. Experimental investigation of gasoline-diesel and LPG-diesel fuels in RCCI combustion mode of a diesel engine was carried out at this thesis work. High reactivity diesel fuel sprayed directly into the cylinder as fuel mixture and low reactivity LPG-Gasoline fuels sprayed into the intake port focused on in the LD 820 engine made suitable for alternative fuel use. Experiments were repeated for different premix and EGR values. It is aimed to reduce NOx and soot emissions by performing a stable combustion at low temperature.
Collections