Betonarme kirişlerin eğilme davranışına hibrit çelik lif etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasında, betonarme kirişlere çelik lifler eklenerek eğilme dayanımına olan etkisi araştırılmıştır. Kiriş numuneleri hazırlanırken tek tip lifin yanı sıra hibrit lif de kullanılmıştır. C30 sınıfında hazırlanan betonarme kirişlere, 0 kg/m3, 30 kg/m3, 60 kg/m3 dozajlarında ve narinlikleri farklı KMX 80/60 BG ile KMX 65/60 BG tipi çelik lifler %100, %50 ve %0 karışım oranlarında katılmıştır. Betonarme kirişler 250×500×4200 mm olarak gerçek boyutlarında 2 adet referans ve çelik lif tipli her numuneden 2'şer adet olmak üzere toplam 14 adet üretilmiştir. Üretilen betonarme kirişlere, deney düzeneği basit mesnetli olacak şekilde 4 noktadan yükleme yapılmıştır. Genel olarak deney sonuçları değerlendirildiğinde, betonarme kirişlere çelik lifin tek tip veya hibrit olarak kullanımı kiriş taşıma gücünü deneysel ölçümlere göre çok artırmamıştır. Çelik lif kullanımı çatlak gelişimini engellediği için ilk rijitlik değerlerinde referans kirişe göre artış görülmüştür. Betonarme kirişlerde asıl taşıyıcı olan boyuna donatı kafesidir. Tek tip ve hibrit çelik lif kullanımının çatlak gelişimini engellediği için, boyuna donatı oranının minimumdan daha fazla tutulması taşıma gücünü de artıracağından dolayı pratik uygulamalar için uygun olacaktır. In the thesis study, by adding steel fibers to reinforced concrete beams, its effect on bending strength was investigated. Hybrid fiber was used as well as a single type of fiber while preparing beam samples. The reinforced concrete beams prepared in the C30 class were added at dosages of 0 kg/m3, 30 kg/m3, 60 kg/m3 and KMX 80/60 BG and KMX 65/60 BG type steel fibers with different delicates were added at %100, %50 and %0 mixing ratios. Reinforced concrete beams were produced in real dimensions of 250 × 500 × 4200 mm, 2 pieces of reference and 2 pieces of each steel fiber type sample, a total of 14 pieces were produced. The beams were loaded from 4 points, with the experimental setup as a simple support. When the test results were evaluated in general, the use of steel fiber as a single type or hybrid to reinforced concrete beams did not increase the beam bearing strength much compared to experimental measurements. Since the use of steel fiber prevents crack development, the initial stiffness values increased compared to the reference beam. The main carrier in reinforced concrete beams is the longitudinal reinforcement cage. Since the use of single type and hybrid steel fiber prevents crack development, keeping the longitudinal reinforcement ratio more than the minimum will increase the bearing power, so it will be suitable for practical applications.
Collections