İbn haldun'un Mukaddime adlı eserinin sosyal bilgiler öğretim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İbn Haldun'un Mukaddime adlı eserinin 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan 5. ,6. ve 7. Sınıf kazanımları açısından analizini yapmaktır. Bu sayede, söz konusu eserin analiziyle hangi bölümdeki içeriğin, hangi kazanımla ilişkili olduğunu tespit ederek, ilgili sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanımını mümkün hale getirmektir.Araştırmanın çalışma grubunu seçkisi olmayan örnekleme grubundan, amaçlı örnekleme yöntemi içerisinde yer alan maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilmiş, İn Haldun'un 2 ciltlik Mukaddime adlı eseri ve 5. sınıf, 6. sınıf ve 7. sınıf Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımlar oluşturmaktadır. İn Haldun'un Mukaddime adlı eseri sosyal bilgiler dersi 5. sınıf, 6. sınıf ve 7. sınıf öğretim programında yer alan kazanımlara göre incelemek amacıyla, veri toplama aracı olarak betimse analiz kullanılmıştır. Doküman incelemesi yöntemi usullerine göre tamamlanan araştırma sonunda, Mukaddime adlı eser ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı bütünleştirilerek, sosyal bilgiler öğretiminde çeşitli amaçlar için kullanıma sunulmuştur. The aim of this study is to analyse the Muqaddimah, written by Ibn Haldun, in regards to learning outcomes of fifth, sixth and seventh grades in the 2018 social studies curriculum. In this way, due to the analysis of the work, it is determined which part of the content is related to which learning outcome, making it possible to use it in the teaching of social studies.The study group consists of two volumes of Ibn Haldun's Muqaddimah and learning outcomes of fifth, sixth and seventh grades in social studies curriculum according to extreme case from purposive sampling. To analysee Ibn Haldun's Muqaddimah in regards to learning outcomes of fifth, sixth and seventh grades in social studies curriculum, descriptive analysis as data collection tool was used. This research, which was conducted according to the steps of the document review, enabled the social studies curriculum and Mukaddimah to integrate, making available for various purposes in social studies teaching.
Collections