Eğitim Bilişim Ağı (EBA) matematik ders içeriklerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızla gelişmesi tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da değişikliklere yol açmıştır. Teknolojide meydana gelen bu değişim eğitim materyallerine de yansımıştır. Bilgi çağı olarak nitelendirilen bu çağda, bireyler bilgiye her an ulaşabilecek konuma gelmiştir. Klasik öğrenme yöntemleri yerini bilgisayar ile ses, görüntü ve animasyon gibi çoklu ortamlardan oluşan öğrenmelere bırakmıştır. Ülkeler bu yeni öğrenme türlerini eğitim öğretim programlarına dahil etmişlerdir. Ülkemizde ise bilgi çağına uygun bir toplum oluşturmak ve teknolojiyi eğitimde faydalı kılmak amacı ile 2010 yılında Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı işbirliği ile FATİH Projesi (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projesi) oluşturulmuştur. Eğitimde tüm öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği, e-içeriğin sağlanması amacı ile FATİH projesinin içerik sağlama alanı olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) oluşturulmuştur. Matematik öğretiminde de farklı öğretim metotlarının kullanılması, bireysel öğrenme ortamı oluşturma ve sınıfta gerçekleştirilen geleneksel eğitimi güçlendirmek amacı ile derslerde teknolojiden faydalanma ihtiyacı artmıştır. Bu ihtiyacı gidermeye yönelik okullarda matematik öğretimi için EBA'da yer alan ders içeriklerden yardım alınmaya başlanmıştır. Bu çalışmada; FATİH Projesi kapsamında sunulan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Ders Ortaöğretim Matematik içeriklerinin, Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı açısından incelenmesi ve bu ders materyallerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İlk olarak Ortaöğretim Matematik Programı ve EBA Dersler bölümündeki 9, 10, 11 ve 12. sınıf Matematik dersi içerikleri doküman analizi yöntemiyle detaylı olarak incelenmiş ve incelenen bu içerikler belirlenen ölçütlere dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise 2019-2020 Eğitim öğretim yılında Sivas il merkezinde görev yapan 14 Ortaöğretim Matematik öğretmeninin EBA Ders içeriklerine yönelik görüşleri sorulmuştur. Araştırma verileri araştırmacı tarafından oluşturulmuş görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme tekniği sonucunda temin edilen verilerin analizinde içerik analiz ve betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular ışığında; EBA Ders içeriklerinin belirlenen kriterler doğrultusunda Ortaöğretim Matematik Dersi Kazanımlarını kavratma açısından yetersiz olduğu, kazanımları kavratmaya yönelik yeterlilikte ve çeşitlilikte içeriğin bulunmadığı, bazı kazanımları kavratmaya yönelik hiç içerik bulunmadığı görülmüştür. Görüşme sonucunda ise; görüşmeye katılan öğretmenlerin EBA Ders içeriklerinin yetersiz olduğunu düşündükleri için nadiren kullandıkları görülmüştür. EBA Ders içeriklerinin yetersiz ve yüzeysel olduğunu düşündüklerini fakat ders etkinliklerini desteklemek, kazanımları görselleştirmek amacı ile kullanılabileceğini dile getirmişlerdir. Altyapının iyileştirilmesi, kazanımlara yönelik içerik sayılarının arttırılması ve içerik türlerinin çeşitlendirilmesi, farklı öğretim stratejilerini de ele alarak içeriklerin hazırlanması, güncel soru tarzlarını içeren sınavların hazırlanması yönünde öneriler sunulmuştur. Like in all fields, the rapid development in technology has led to changes in the field of education as well. This change is also reflected in educational materials. In this information age, individuals are in a position where they can access information at any time. Traditional learning methods have been replaced by multi-environment computer learning consisting of sound, image, and animation. Many countries have incorporated these new types of learning into their curriculums. Similarly, in Turkey, FATIH Project (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projesi - Movement to Enhance Opportunities and Improve Technology) was established in cooperation with the Ministry of National Education and the Ministry of Transport, Maritime Affairs and Communications in 2010, to help create a society suitable for the information age and to make technology a useful tool in education. To provide online content that can be used by all teachers and students in education, the Education Information Network (Eğitim Bilişim Ağı - EBA), the content creation domain of the FATIH project, was formed. The need to incorporate technology into lessons has increased for reasons such as using different teaching methods in mathematics teaching, creating an individual learning environment, and strengthening traditional education in the classroom. In Math teaching, the demand for the use of technology has similarly increased to incorporate different teaching methods, to create an individualized learning environment, and to strengthen the traditional teaching inside classrooms. To meet this need, course contents in EBA has started to be utilized for teaching Math in schools. The aim of this study is to examine the Secondary Education Mathematics course contents on the Education Information Network (EBA) within the scope of FATIH Project from the perspective of Secondary Education Mathematics Teaching Program and to evaluate these course materials based on the opinions of teachers. Firstly, Secondary Education Mathematics Program and the contents of the 9th, 10th, 11th, and 12th grade Math course contents in EBA Courses section were examined in detail by document analysis method and evaluated through appropriate criteria. In the second part of the study, the opinions of 14 Secondary School Mathematics teachers working in central Sivas in the 2019-2020 academic year were asked about their opinions on the contents of the EBA Courses. Data was collected via an interview form prepared by the author. The author utilized content and descriptive analysis methods to analyze the data. Findings show that; the contents of the EBA Courses are insufficient for students to comprehend the Secondary Education Mathematics Course Outcomes based on appropriate criteria; the contents are insufficient and lack variety for students to grasp learning outcomes; and for certain course objectives there is no content. On the other hand, interview results show that teachers who participated in the interview rarely use EBA course content because they believe it is inadequate. They stated that the EBA course contents are inadequate and superficial, however they also suggested that the contents could still be utilized to support course activities and to visualize the learning outcomes. Suggestions include improving the infrastructure, increasing the amount of content for learning outcomes and diversifying content types, considering different teaching strategies when creating content, and preparing exams with up-to-date question types.
Collections